نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 13:21

۱۲٠٠ کیلومتر راه عشایری در کهگیلویه بازگشایی شد/ توزیع نفت سفید

دهدشت_ رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: ۱۲٠٠ کیلومتر راه عشایری مسدود شده در شهرستان بازگشایی شد.

مهدی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مهر، به اقدامات انجام شده امور عشایر شهرستان کهگیلویه در ده ماهه اخیر ۱۴۰۱ پرداخت و افزود: در پی بارندگی‌ها و گاهاً ریزش در مسیر، بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های مسدود شده عشایری را بازگشایی کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین پل و ابنیه فنی در سه منطقه عشایری زیر «گچ»، «لااسپید» و «بلربیشه» با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان احداث شده است.

پاکباز بیان کرد: برای ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، سوخت‌های فسیلی به مقدار ۳۳۶ هزار لیتر نفت سفید و ۷۲۰ تن گاز مایع در بین عشایر کهگیلویه توزیع شد.

وی با اشاره به استفاده از سامانه‌های خورشیدی و انرژی‌های نو افزود: تعداد ۲۰۹ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر کوچ رو، واگذار شد.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه با اشاره به طرح‌های اجرا شده در دیشموک و چاروسا گفت: ۱۰ رشته از چشمه‌های عشایری ییلاقی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بهسازی شد.

پاکباز افزود: منابع ذخیره آب برای عشایر بخش مرکزی با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شد.

وی همچنین آبرسانی با تانکر سیار را ۶۰۸ سرویس ۱۲۰۰ لیتری در سطح شهرستان عنوان کرد.

وی در خصوص اعطای تسهیلات به عشایر اظهار داشت: امسال تسهیلاتی نظیر صندوق توسعه و معرفی ۱۰۰ پرونده به بانک کشاورزی با مبالغ ۲۰ تا ۱٠٠ میلیون تومان جهت خرید علوفه و طرح افزایش گوشت قرمز پرداخت شد.

پاکباز همچنین از معرفی تعدادی از در خواست کنندگان به بانک برای دریافت تسهیلات خبر داد.

رئیس امور عشایر کهگیلویه به تأمین نهاده‌های دامی توسط شبکه تعاونی‌های عشایری به میزان ۱۴۰ تن اشاره کرد و گفت: این نهاده‌ها عمدتاً کنستانتره بود.

پاکباز در ادامه افزود: در راستای حفظ و ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید گوشت قرمز، رونق صنایع دستی و معرفی کارشناس برای مناطق گردشگری، پرداخت تسهیلات انجام خواهند شد.

پاکباز همچنین به توزیع آرد یارانه خانه پز اشاره کرد و افزود: مقدار ۲ هزار و ۲۴۰ تن آرد بین عشایر توزیع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044335

مهمترین اخبار ایران و جهان: