نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 14:53

بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران ورود امام رضا (ع) است

نیشابور ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران، خراسان و نیشابور ورود امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری ظهر شنبه در دومین همایش ملی سلسلة الذهب در سالن همایش‌های دانشگاه نیشابور اظهار کرد: فراز و نشیب‌های تاریخ ایران آن را جذاب و دلنشین می‌کند و سرزمین خراسان در تاریخ ایران بی نظیر است و خراسان عمده تأثیرات شگرف خود را مدیون ورود حضرت امام رضا (ع) به این سرزمین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران، خراسان و نیشابور ورود امام رضا (ع) است و تأثیرات شگرف حضور این حضرت در زمینه‌های تمدنی، فرهنگی و اجتماعی می‌توان در این خطه لمس کرد.

وی بیان کرد: به واسطه حضور حضرت رضا (ع) جریان‌های فکری مختلفی تحت تأثیر نگرش فکری این حضرت در ایران اسلامی شکل گرفته است.

کلانتری اظهار کرد: نشانه و عصاره تمدن ایرانی و اسلامی نیشابور است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نیشابور سرشار از خاطره‌های تمدنی است و این تعبیر بسیار دقیق است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سنت‌ها زنده و پویا هستند و بر روی زندگی ما تأثیر می‌گذارند و سنت‌های دینی با شدت بیشتری در زندگی ما انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و بدون سنت نمی‌توان اندیشید و آگاهانه باید به سمت سنت‌ها رفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322079

مهمترین اخبار ایران و جهان: