نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:14

آغاز فعالیت مرکز نوآوری مغز با رویکردهای بین رشته‌ای

مرکز نوآوری مغز با هدف بسترسازی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه با رویکردهای بین رشته‌ای کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آغاز به کار این مرکز با حضور سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران کلید خورد.

این مرکز با برخورداری از آزمایشگاه های تحریک مغز، ثبت سیگنال های مغز، واقعیت مجازی، عصب شناختی، ارزیابی و توانبخشی شناختی و بیوفیدبک فعالیت خواهد کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در مراسم گشایش این مرکز، گفت: با ایجاد مرکز نوآوری مغز، باید فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با رویکردهای بین رشته‌ای در فضای هماهنگ و منسجم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه علوم اعصاب در اولویت فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه قرار دارد، برای همکاری در امر توسعه مرکز نوآوری مغز اعلام آمادگی کرد و گفت: ایجاد مرکز نوآوری مغز دستاوردهای مفید و موثری در سطح جامعه به‌دنبال داشته باشد.

همچنین در این مراسم میر فاضلی رئیس مرکز نوآوری مغز با ارایه گزارشی از روند ایجاد و فعالیت این مرکز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، برگزاری دوره‌های مهارتی کوتاه مدت حرفه‌ای بین رشته‌ای، کارگاه‌های آموزشی، آموزش دستیاران، همکاری‌های بین‌المللی، همایش‌های سالانه، همکاری در تکمیل پروژه بانک مغز، جذب و تربیت پژوهشگر، جذب منابع حمایت از پژوهش، ایجاد شبکه بین دانشگاهی در حوزه سلامت و توانبخشی را از جمله اهداف و برنامه ها عنوان کرد.

وی افزود: پژوهش های کاربردی نوآورانه، طراحی نرم‌افزارهای واقعیت مجازی برای بازتوانی شناختی و همچنین توسعه پژوهش‌های کاربردی در قالب پروتکل های جدید تشخیص و درمان، از دیگر فعالیت های مرکز نوآوری مغز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290679

مهمترین اخبار ایران و جهان: