نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:03

۷ هزار و ۶۷۸ یتیم تحت حمایت کمیته امداد قزوین هستند

قزوین- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: تا پایان سال گذشته هفت هزار و ۶۷۸ نفر از فرزندان یتیم محسنین تحت حمایت ۳۲ هزار و ۷۸۵ حامی بودند

به گزارش خبرنگار مهر، همت امانی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: مهمترین سرمایه کمیته امداد امام خمینی (ره) اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد شفافیت است که از طریق رسانه‌ها ایجاد می‌شود، افزود: مردم وقتی اعتماد می‌کنند مشارکت بیشتری در امور خواهند داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه همه تلاش ما در کمیته امداد کمک به نیازمندان و محرومان است اضافه کرد: اجرای طرح‌های مختلف در برهه‌های زمانی مختلف همچون جشن نیکوکاری در پایان سال یا جشن عاطفه‌ها در ابتدای سال تحصیلی با هدف کمک به نیازمندان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن عید قربان عنوان کرد: در روز عید قربان ذبح قربانی عموم نیکوکاران با نظارت ناظر شرعی و بهداشتی در کشتارگاه دشت بره انجام گرفته و توزیع گوشت قربانی همان روز میان نیازمندان انجام می‌شود.

امانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در طرح قربانی را داشتیم تصریح کرد: امسال نیز مردم نیکوکار می‌توانند از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را انجام دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: در روز عید غدیر خم نیز یکی از توصیه‌ها اطعام است که از این رو برنامه ریزی برای طبخ ۱۴ هزار غذا و توزیع آن میان نیازمندان و محرومان انجام شده که در روز عید غدیرخم در مسجد جامعه قزوین انجام خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال گذشته هفت هزار و ۶۷۸ نفر از فرزندان یتیم محسنین تحت حمایت ۳۲ هزار و ۷۸۵ حامی بودند که در سه ماهه نخست سال جاری نیز سه هزار و ۷۳۹ نفر حامی جدید به این تعداد افزوده شده‌اند.

امانی افزود: بر اساس کمک‌های جمع آوری شده، میزان کمک مردمی طی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ از رشد ۲۵ درصدی برخوردار شده است.

وی اظهار کرد: شهر اقبالیه در صدقه رتبه نخست استان و شهر آبگرم و آوج نیز رتبه نخست را در طرح اکرام و ایتام داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین در پایان یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند نذر قربانی خود را از طریق مراجعه حضوری و یا کد مهربانی و یا سایت www.۳۳۸۰۸.ir اهداء کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311135

مهمترین اخبار ایران و جهان: