نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 10:02

جشنواره فیلم «حوا» در کرمانشاه با اکران ۲۹ فیلم به پایان رسید

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» در کرمانشاه با اکران ۲۹ فیلم سینمایی و کوتاه داستانی به پایان رسید.

علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با محوریت زنان و خانواده از ۲۰ تا ۲۳ تیر در کرمانشاه برگزار شد و در این مدت ۱۴ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم کوتاه داستانی در موضوع خانواده در کرمانشاه اکران شد.

وی افزود: ۲ کلیدواژه خانواده و زن در حوزه عالم انسانی وجود دارد که در صنعت این ۲ اشتراک بزرگی به نام سینما دارند که یک صنعت قدرتمند و هنر فوق‌العاده است و جامعه غربی نمی‌گذرد که این جریان به سمت مسیر واقعی خود را طی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: فضای مجازی که در دست ابرقدرت‌هاست نمی‌گذارد معنای واقعی سینمای خانوادگی مشخص باشد.

صفدری با بیان اینکه در دنیا بحران خانواده وجود دارد و چرخه زندگی غربی به همین سو می‌رود، بیان کرد: جامعه غربی با ۲ عنصر خانواده و زن مشکل دارد به این معنا که هر چقدر این ۲ می‌خواهند در قالب اصلی خود قرار بگیرند برنامه آنها به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعریف مادر در نسل‌های مختلف جامعه تغییر کرده و دلیل این تغییر تخریبی است که در آن اتفاق افتاده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کم کاری در حوزه خانواده اتفاق افتاده و به آن خدشه وارد شده که خدشه‌دار شدن حریم خانواده به دلیل ارزش و جایگاه خود دور از انتظار بود اما اکنون تمام تلاش غربی‌ها در این زمینه است و در تلاشند که ساختار آن را بشکنند. در بخش هنر سینما و فیلم وظیفه ما این است که تلاش کنیم مفهوم خوبی را در ذهن‌ها ماندگار کنیم.

صفدری اضافه کرد: فرزندان ما براساس فیلمی که می‌بینند وسایل زندگی مثل عروسک و اسباب بازی خود را می‌خرند صنعت نه فقط سینما بلکه زنجیره‌ای از صنعت‌ها به سینما بستگی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359579

مهمترین اخبار ایران و جهان: