نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 18:03

استان قم در کیفیت آموزش رتبه پنجم کشور را دارد

معاون استاندار قم با تصریح بر اینکه استان قم با وجود رتبه سوم تراکم دانش آموزی، دارای رتبه پنجم کیفیت آموزشی در بین استان‌های کشور است، گفت: این امر بیانگر همت و کوشش مدیران، معلمان و دیگر کادر مدارس در استان است.

ابوالقاسم مقیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به افتتاح های اخیر مدارس جدید در استان که به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و خیّرین مدرسه ساز به سرانجام رسیده است اظهار کرد: به طور متوسط در هر سال تحصیلی، 10 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود که این موضوع یادآور ضرورت تسریع در ساخت مدارس جدید بویژه به توجه به عقب ماندگی های گذشته است.

وی با اشاره به آمار کمبود 210 مدرسه در استان برای سال تحصیلی آینده یادآور شد: استان قم رتبه سوم تراکم دانش آموزی و البته رتبه پنجم کیفیت آموزشی را در بین استان های کشور داراست که این امر نشان دهنده همت و کوشش مدیران و معلمان مدارس است.  

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم همچنین به موضوع مشارکت خیرین مدرسه ساز در 70 درصد پروژه های مدرسه سازی توجه داد و گفت: در کنار مشکل سرانه فضای آموزشی در استان، کمبود تجهیزات هنرستان ها، کمبود فضای ورزش مدارس و همچنین کمبود سرویس های ایاب و ذهاب مدارس روستایی را نیز شاهد هستیم. 

مقیمی در ادامه به موضوع ساخت سایت 560 هکتاری به عنوان بزرگ ترین سایت مسکن ملی کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که اگر از امروز، پیش بینی لازم برای ساخت مدارس کافی در آن منطقه نشود، در آینده با مشکل رو به رو خواهیم شد. 

معاون استاندار قم ابراز امیدواری کرد آموزش و پرورش استان در کنار توجه به مسائل آموزشی، توجه ویژه ای هم به مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان عزیز قمی داشته باشد. 

پایان پیام/ 78036

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534180

مهمترین اخبار ایران و جهان: