نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 17:32

برقراری صلح میان طایفه‌های مشگین‌شهری/پرونده مختومه شد

اردبیل- رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: اختلاف میان طایفه‌های مشگین‌شهری پس از چند ماه با همت ستاد صبر اردبیل به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام سید حسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اختلاف میان طایفه‌های مشگین‌شهری پس از چند ماه با همت ستاد صبر اردبیل به صلح و سازش ختم شد.

وی افزود: چند ماه پیش یک پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای مشگین شهر به ستاد صبر این شهرستان ارجاع شده بود که سریعاً صلح یاران مشگین شهری وارد ماجرا شدند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با بیان اینکه اختلاف این سه طایفه منجر به تشکیل بیش از هفت پرونده دیگر در محاکم عمومی و حقوقی و تجدیدنظر شده بود، گفت: با تشکیل جلسات متعدد و بحث و گفتگو با بزرگان سه طایفه درگیر میان آن‌ها صلح و سازش برقرار شد.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: با ایجاد آشتی و صلح و سازش تمام این پرونده‌ها مختومه اعلام شد تا این طوایف با صلح و دوستی وارد سال ۱۴۰۲ شوند.

وی فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش در کنار نهادینه سازی روش‌های جایگزین قضائی را از جمله اقدامات این نهاد در اردبیل دانست و گفت: سیاست فعلی مرکز توسعه حل اختلاف نیز بر توسعه صلح و سازش به صورت مردمی و غیردولتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100580

مهمترین اخبار ایران و جهان: