نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:05

از رکورد خوب صدرنشین «پرحاشیه» تا قهرمانی که فعلا قعرنشین است

تیم فوتبال سپاهان که در پایان هفته چهارم بیست و سومین دوره رقابتهای لیگ برتر صدرنشین است، به واسطه رعایت نکردن سقف قرارداد و شکایت چند باشگاه، یکی از پرحاشیه ترین تیم هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بیست و سوم از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه آغاز شد و تیم های مدعی با جذب بازیکنان مدنظر خود خط و نشان جدی برای رقبای خود کشیدند. با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر به دلیل برگزاری دیدار های دوستانه ملی، در ادامه نگاهی به آمار های مختلف ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر انداخته ایم.

صدرنشینی با ۱۰۰ درصد پیروزی

تیم فوتبال سپاهان اصفهان امسال با جذب ۶ بازیکن در پست های مختلف به دنبال قهرمانی در رقابت های لیگ برتر است. زردپوشان اصفهانی، احسان پهلوان، رضا اسدی، رضا شکاری، کاوه رضایی، هادی محمدی و عیسی آل کثیر را به خدمت گرفته اند که از بین این جمع هنوز کارت بازی برای آل کثیر صادر نشده است. سپاهانی ها در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر با کسب ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته اند.

شاگردان ژوزه مورایس آمار ۱۰۰ درصد پیروزی را تا بدین جای کار از خود به ثبت رسانده اند، آن ها در طول این ۴ هفته به ترتیب تراکتور، ذوب آهن، استقلال تهران و پیکان را شکست داده اند. پس از سپاهان تیم های پرسپولیس با کسب ۳ پیروزی و یک تساوی، استقلال تهران و آلومینیوم با کسب ۳ پیروزی و یک شکست و مجموع ۷۵ درصد پیروزی در رده های دوم تا چهارم جای دارند. تیم پرسپولیس به دلیل کسب یک تساوی نسبت به دو تیم استقلال و آلومینیوم که یک شکست را در این ۴ هفته تجربه کرده اند، آمار بهتری را از خود ثبت کرده است.

از رکورد خوب صدرنشین «پرحاشیه» تا قهرمانی که فعلا قعرنشین است
سپاهان با عبور از استقلال و سه تیم دیگر صدرنشین است

قعرنشینی که قهرمان بود!

در انتهای جدول نیز فولاد خوزستان که فصل عجیبی را پشت سر می گذارد و پس از اخراج منصوریان یک اسپانیایی را سرمربی خود کرده است، هر ۴ دیدار ابتدایی خود را در این فصل شکست خورده و با ۱۰۰ درصد باخت آمار منفی را برای خود ثبت کرده است. فولادی ها سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند. پس از فولاد، استقلال خوزستان با سه شکست و یک تساوی و آمار ۷۵ درصد شکست در جایگاه بعدی قرار دارد.

از رکورد خوب صدرنشین «پرحاشیه» تا قهرمانی که فعلا قعرنشین است
فولاد با جذب مارتینز اسپانیایی امیدوار است از قعرنشینی خلاص شود

سپاهان در صدر برترین خط حمله

خط هجومی تیم فوتبال سپاهان در این ۴ هفته ۹ گل وارد دروازه حریفان کرده است و میانگین ۲/۳ گل در هربازی را ثبت کرده، پس از سپاهان تیم ملوان بندرانزلی تاکنون ۶ بار موفق شده دروازه رقبای خود را باز کند و شاگردان مهدی تارتار به طور میانگین در هر بازی ۱/۵ گل زده اند پس از ملوان، تیم های پرسپولیس، استقلال تهران، آلومینیوم، گل گهر، نساجی و شمس آذر با ۵ گل زده مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفته اند. تیم های فولاد و استقلال خوزستان به همراه مس رفسنجان با آمار یک گل زده ضعیف ترین خطوط حمله لیگ برتر را تا این لحظه داشته اند و پس از آن ها، تیم های پیکان، هوادار و ذوب آهن با ۳ گل زده قرار دارند.

سرخابی ها بهترین خطوط دفاعی

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران به همراه گل گهر سیرجان با یک گل خورده بهترین آمار دفاعی را از خود نشان داده اند. پس از این سه تیم، سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک قرار دارند که هر کدام از این تیم ها ۲ بار دروازه شان را باز شده دیده اند. تیم فولاد خوزستان با ۱۱ و صنعت نفت آبادان با ۸ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را در میان سایر تیم ها داشته اند.

از رکورد خوب صدرنشین «پرحاشیه» تا قهرمانی که فعلا قعرنشین است
سرخابی ها فعلا شرایط خوبی در جدول رده بندی لیگ دارند

محمدرضا اخباری در صدر تعداد کلین شیت

محمدرضا اخباری که پس از جدایی از تراکتور تبریز، امسال پیراهن گل گهر سیرجان را برتن کرده در ۳ دیدار از ۴ بازی ابتدایی لیگ برتر درون دروازه تیم خود ایستاده است و موفق شده آمار ۳ کلین شیت را از خود به جای بگذارد. پس از اخباری، علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی دروازه بانان پرسپولیس و استقلال در ۳ دیدار از ۴ هفته لیگ برتر دروازه خود را بسته نگه داشته اند.

اسدی آقای گل فوتبال ایران

رضا اسدی هافبک - مهاجم تیم فوتبال سپاهان سپاهان که فصل گذشته آمار خوبی را از خود در تراکتور تبریز بجا گذاشته بود ترک عادت نکرده و همچنان به عنوان یکی از مهره های خطرناک تیم خود محسوب می شود. اسدی در این چهار هفته توانسته ۴ بار دروازه حریفان را باز کند و به تنهایی در صدر گلزنان لیگ برتر قرار گرفته است. پس از اسدی، مسعود کاظمین مهاجم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که یکی از کاندیداهای پدیده شدن در لیگ برتر به شمار می رود با ۳ گل زده در رده دوم ایستاده است. اما اگر بخواهیم بر اساس تعداد دقایق بازی بازیکنان را در رده بهترین گلزنان رده بندی کرد در رده نخست گئورگی گولسیانی بازیکن تیم پرسپولیس قرار می گیرد که با توجه به دقایق کمی که بازی کرده توانسته یک گل برای تیمش به ثمر برساند و میانگین هر ۱۰ دقیقه یک گل را به ثبت رسانده است.

از رکورد خوب صدرنشین «پرحاشیه» تا قهرمانی که فعلا قعرنشین است
رضا اسدی که ملی پوش هم هست نقش تاثیرگذاری در سپاهان دارد

در تعداد پاس گل ها هم، محمد جواد حسین نژاد و حسین زامهران بازیکنان سپاهان و نساجی در ۳ دیداری که برای تیم خود به میدان رفته اند موفق به ثبت ۲ پاس گل شده اند. پس از این ۲ بازیکن، مهدی مهدی پور هافبک تیم استقلال تهران قرار دارد که در ۴ دیدار ۲ پاس گل برای هم تیمی هایش فراهم کرده است.

سپاهان و فولاد خشن ترین تیم ها

در حالی که هنوز تا پایان نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر زمان زیادی باقی مانده است، بازیکنان تیم های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در ۴ هفته ابتدایی ۳ بار از داوران کارت قرمز دریافت کرده اند و آمار ۰/۷۵ درصد کارت قرمز در هر بازی را به ثبت رسانده اند. پس از این دو تیم، صنعت نفت آبادان با ۲ کارت قرمز از ۴ بازی و میانگین ۰/۵ بازیکن اخراجی در هر بازی در جایگاه بعدی ایستاده است.

بر اساس اطلاعات سایت های آماری در ۴ هفته نخست رقابت های لیگ برتر رضا اسدی بازیکن تیم سپاهان با کسب ۷/۶۳ امتیاز در صدر بهترین بازیکنان فصل بیست و سوم قرار دارد و پس از او مسعود کاظمین بازیکن ملوان با ۷/۵۹ و محمدجواد حسین نژاد بازیکن تیم سپاهان با ۷/۵۳ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487980

مهمترین اخبار ایران و جهان: