نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:02

محور شاهرود_بسطام میزبان اربعینی‌ها/گردهمایی میلیونی یک اعجاز است

شاهرود- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه محور شاهرود_بسطام میزبان جا ماندگان اربعین خواهد بود، گفت: بستر لازم برای حضور اقشار مختلف مردم فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه حماسه سید الشهدا برکات دنیوی و اخروی برای بشر و امت اسلام و دوست داران اهل بیت به همراه دارد، ابراز داشت: نمونه آن در پیاده روی اربعین می‌توان دید که همه دنیا و انسان‌ها با همه گرایش و سلیقه‌ها در این زیارت دسته جمعی شرکت می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه حضور بیش از ده میلیون نفر در این گردهمایی اعجاز است، افزود: این یک تمرین آخر زمانی و همگرایی بین امت اسلام و دوست داران اهل بیت است.

امیدواری به آینده کشور

خطیب جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه برای بسیاری افراد امکان حضور در این گردهمایی وجود ندارد، ابراز داشت: این گروه مشتاقان پیاده روی اربعین می‌توانند در مدل شبیه سازی شده آن شرکت کنند که مسیر شاهرود تا بسطام برای این منظور آماده سازی شده است.

امینی در ادامه تصریح کرد: هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در جمله‌ای فرمودند شرایط کشور گونه‌ای که به قله نزدیک شدیم و این شیرینی و سختی‌هایی همراه خود دارد به آن معنا که علیرغم مشکلات باید امیدوار بود.

وی افزود: حضور نیروهای مسلح اقتدار ارتش برای دشمن یک عنصر بازدارنده است و امیدواریم در اقتصاد نیز اقتدار مشاهده کنیم و بتوانیم در این حوزه هم بگوییم به قله نزدیک شدیم.

تفرقه و اختلاف ملت‌ها هدف دشمن

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه ما ثابت کردیم می‌شود، می‌توانیم، داریم، ابراز داشت: دشمن سه راهبرد خباثت، حفظ فشار حداکثری، بازدارندگی در انتخابات خود دنبال منافع خود است.

امینی ضمن بیان اینکه دشمن بدون جنگ و خونریزی در انتخابات دنبال اغتشاشات و التهاب هستند، تصریح کرد: دشمن یکپارچگی ما را نمی‌خواهد لذا در برنامه‌های خودشان به دنبال تفرقه و اختلاف هستند.

وی افزود: ملت ایران باید در انتخابات پیش رو باید بیش از پیش مراقب این راهبردها باشند و با هوشیاری همچنان که تاکنون بود اجازه تحقق راهبردهای دشمن را ندهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479980

مهمترین اخبار ایران و جهان: