نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:18

کاهش ۱۲ درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای تایباد

تایباد ـ دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: دادسرای تایباد ۱۲ درصد کاهش پرونده‌های ورودی را شاهد بوده که این یعنی ۱۲ درصد کاهش جرم در تایباد اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صدیقی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تایباد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان اظهار کرد: هیچ کس جز امام خمینی (ره) ابعاد شخصیتی شهید بهشتی را نشناخت و تعبیر «بهشتی یک ملت بود» یک تعبیر بسیار بزرگ و دقیقی است که امام (ره) به شهید بهشتی دادند و این نشان از جایگاه شهید بهشتی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد افزود: در جنگ ترکیبی که دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی راه انداخته است، جنگ رسانه را اگر مهم‌ترین آنها بدانیم، گزاف نیست. خبرنگاران سربازان خط مقدم این جبهه هستند و اگر بخواهیم این حمله‌ها را بی اثر کنیم، جهاد تبیین نیاز اصلی و امید آفرینی وظیفه همگانی ما است.

وی ادامه داد: در قوه‌های سه گانه کشور در سال قبل شاهد اتفاقات مثبتی بودیم، همچنین در شهرستان اتفاقات بسیار بزرگی رخ داد که امیدواریم نتیجه آن رضایت مندی مردم عزیز باشد. با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه پیشگیری داشتیم توانستیم رشد پرونده‌های ورودی را ۱ درصد ثبت کنیم و در حوزه دادسرا ۱۲ درصد کاهش پرونده‌های ورودی در قیاس با سال قبل قضائی داشتیم که این یعنی ۱۲ درصد کاهش جرم ثبت شده است.

صدیقی با اشاره به نقش همیاران صلح در تایباد گفت: در حوزه صلح و سازش با تلاش‌های علما، روحانیون، ضابطین قضائی ما، ریش سفیدان و همچنین دادگستری ۶۲ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به صلح شد که این آمار در سطح استان حدود ۵۰ درصد است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر، ضرب و جرح، تخریب و سرقت شاهد کاهش پرونده‌های ورودی بودیم. در حوزه جمع آوری معتادین متجاهر ۲۵۰ معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز رسمی اعزام کردیم. این موضوع یکی از دلایل کاهش سرقت است و دیگر دلایل آن شناسایی نقاط پرخطر، برگزاری جلسات با ائمه جماعات مناطق و کمک گرفتن از آنها در حوزه فرهنگی و همچنین تلاش ضابطین قضائی است‌.

وی آمار تصادفات در محورهای منتهی به بزرگترین گمرک بین المللی استان را نگران کننده دانست و گفت: در حوزه تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت در رده‌های بالای استان هستیم که این نگران کننده است‌. علل مرکبی باعث وقوع تصادف می‌شوند که عامل انسان بیش از هرچیزی در این خصوص دخالت دارد، در سال ۱۴۰۱ فقط یک مورد افزایش نسبت به سال قبل آن شاهد بودیم، اما امسال فقط در سه ماه اول حدود ۷ نفر را از همشهریان را از دست دادیم.

صدیقی اضافه کرد: ما در حوزه پیشگیری در سال قبل ۳ جلسه ویژه تصادفات برگزار کردیم، اما باز هم آنچه به دنبالش بودیم محقق نشد و باید همه پیگیری کنیم، ما در مسیری هستیم که دو جاده ترانزیتی به تایباد منتهی می‌شود که در این خصوص شاهد ترافیک زیادی در محورهای شهرستان شاهد هستیم‌، معتقدم پیشگیری فرهنگی بیش از هر اقدامی می‌تواند اثرگذار باشد و در این خصوص نقش اصحاب رسانه مهم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد با اشاره به سال انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی، گفت: امسال سال انتخابات است و همه می‌دانند این انتخابات بسیار مهم است، دشمن در حوزه‌های مختلف بسیار فعال است و نقش رسانه‌ها نقش مهم و خطیر است. همه تلاش ما این است که انتخابات پر شوری داشته باشیم و همه گروه‌ها و احزاب مشارکت فعال داشته باشند. همه مکلف هستیم تلاش کنیم تا انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308036

مهمترین اخبار ایران و جهان: