نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 19:23

جشن‌های وحدت‌بخش در شهرستان کنگان برگزار شود

بوشهر- فرماندار کنگان گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، جشن‌های وحدت‌بخش در شهرستان کنگان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی عصر یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت شهرستان کنگان ضمن تسلیت شهادت حضرت جوادالائمه اظهار داشت: در راستای برنامه ریزی مناسب برای برگزاری هرچه بهتر ایام دهه امامت و ولایت از همه ظرفیت‌ها هر چه باشکوه‌تر مراسم این ایام استفاده شود.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با جدیت و انگیزه بالا در برپایی هرچه باشکوه‌تر جشن دهه امامت و ولایت برنامه ریزی لازم در دستور کار خود قرار دهند.

غریبی گفت: آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد برنامه‌ریزی مستمر در راستای ترویج فرهنگ غدیر و ولایت محوری در مدارس، دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف به صورت مستمر کلاس‌های آموزشی و توجیهی در بحث آموزه‌های دینی برای بازاریان در دستور کار خود قرار دهد افزود: دهه امامت و ولایت فرصتی مناسب برای توسعه آموزه‌های علوی و تشریح فضائل امیرالمومنین علی (ع) است.

تجلیل از کارکنان سادات شاغل در ادارات

فرماندار کنگان ادامه داد: به مناسبت دهه ولایت و امامت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم از کارکنان سادات شاغل در ادارات شهرستان تجلیل شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به فضا سازی و آذین بندی شهرها و روستاها در این ایام اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: ادارات شهرستان و اتاق اصناف شهرستان نسبت به هماهنگی و برنامه ریزی برای آذین بندی واحدهای صنفی شهرستان اقدام کنند.

غریبی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت شهرستان نظارت کامل بر ایستگاه‌های صلواتی و اماکن طبخ و تهیه غذا و همچنین شبکه دامپزشکی نظارت کامل بر ذبح قربانی در این ایام به عمل آورد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگان هماهنگی لازم با مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری به منظور توزیع بسته‌های معیشتی و قربانی‌ها داشته باشد.

فرماندار کنگان تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی و انعکاس مطلوب برنامه‌ها و فعالیت‌های این ایام و عید غدیر روابط عمومی ادارات اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی کنند.

برگزاری شب شعر غدیر

وی ادامه داد: نظر به ۲ مذهبی بودن شهرستان و نیاز به همدلی و وحدت در این ایام محتواهای تولیدی با موضوع غدیر که منشأ وحدت دارد در فضای مجازی منتشر شود.

غریبی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری شب شعر غدیر و اداره تبلیغات نسبت به برگزاری محفل انس با قرآن در این ایام اقدام کنند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد نسبت به تولید محتوای فرهنگی با موضوع غدیر به منظور استفاده کودکان و نونهالان با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان اقدام و در فضای مجازی منتشر کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293536

مهمترین اخبار ایران و جهان: