نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 14:22

راهپیمایی اربعین سلامت‌ساز است

وزیر کشور گفت: اربعین به دلیل ارزش‌های ذاتی در معنویت و برقراری سلامت روح و روان، سلامت‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری مهر،، احمد وحیدی وزیر کشور در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین گفت: سلامت پیش از آنکه سلامت جسم باشد، سلامت روح و نفس است. تا ۹۰ درصد سلامت مربوط به روح است. اربعین به خاطر ارزش‌های ذاتی در معنویت و برقراری سلامت روح و روان، سلامت‌ساز است. مردم در اربعین احساس آرامش می‌کنند و ناراحتی‌های روحی و روانی و فشارهای عصبی خود را فراموش می‌کنند و سلامت روحی خود را به دست می‌آورند.

وحیدی افزود: اربعین در تقویم سالانه کشور ما و کشورهای اسلامی جایگاه ارزشمندی پیدا کرده است. مردم کریم عراق و دولت این کشور میزبان بزرگترین تجمع معنوی و مذهبی در دنیا هستند. اگرچه که دشمنان معنویت و انسانیت سعی می‌کنند اخبار این راهپیمایی بزرگ با حضور قریب به ۲۰ میلیون نفر را سانسور کنند و آن را پوشش ندهند.

وزیر کشور به جذابیت اربعین برای همه فرق مسلمان و همچنین پیروان سایر ادیان اشاره کرد و گفت: در اربعین نه فقط شیعیان و نه فقط اهل سنت بلکه از ادیان دیگر هم شرکت می‌کنند و اربعین می‌تواند امت‌های اسلامی و حتی دیگر ملت‌ها را تحت پوشش قرار دهد و این برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است. مکتبی که مکتب احرار و آزادگان است.

وی با تشکر از پزشکان و پرستاران حاضر در اربعین گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر ایمان و باور عمیق کادر درمان کشور از پس بحران‌های بزرگ سلامت بر آییم و این را در زمان کرونا و جانفشانی مدافعان سلامت مشاهده کردیم.

وحیدی در پایان از نقش درخشان هلال احمر در عملیات‌ها تشکر کرد و گفت: هلال احمر ایران در ماه‌های گذشته مورد تقدیر جهانی قرار گرفت و نقش برجسته آن در همه صحنه‌ها قابل مشاهده است.

وی از آمادگی طرف عراقی خبر داد و گفت: سطح همکاری با طرف عراقی بسیار خوب است و در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی شایسته و امدادرسانی سریع در حوادث احتمالی، آمبولانس‌ها و بالگردهای ما در خاک عراق تردد خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423280

مهمترین اخبار ایران و جهان: