نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 09:35

اعلام نتایج هفتمین رویداد کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی

خانه تنبور «دالاهو» با انتشار گزارشی نتایج مرحله نهایی حضور هنرمندان شرکت کننده در هفتمین رویداد کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه تنبور دالاهو روز سه شنبه هفتم شهریور ماه با انتشار گزارشی نتایج مرحله نهایی حضور هنرمندان شرکت کننده در هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی را اعلام کرد.

در متن گزارش منتشر شده از سوی خانه تنبور دالاهو آمده است:

دبیرخانه موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو با اخذ مجوز شماره ۸۹-۲۱۳ مورخ ۱۸ تیر ۱۴۰۲ فراخوان اولیه هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور را روز بیستم تیر ماه سال جاری منتشر کرد.

مهلت ارسال آثار اولیه به جشنواره تا ۲۸ مرداد ماه تعیین و در مدت مقرر ۲۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی امسال در چهار بخش الف: ته رزها (مقامات تنبور)، ب: تک نوازی (بداهه نوازی بر اساس مقامات و فرهنگ موسیقایی تنبور)، پ: آواهای کهن کردی (شامل: هوره، سیاه چمانه، مور و شاهنامه خوانی) و تکنوازی دیگر سازهای کردی (سرنا، دهل، دف، شمشال، دوزله و نرمه نای) و ج: گروه های تنبور و موسیقی کردی برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این جشنواره در چهار رده سنی نونهالان: (تا پایان یازده سالگی)، نوجوانان: (ازآغاز دوازده سالگی تا پایان شانزده سالگی)، جوانان الف: (از آغاز هفده سالگی تا پایان بیست و دو سالگی) و جوانان ب: (از آغاز بیست و سه سالگی تا پایان بیست و هشت سالگی) به رقابت خواهند پرداخت.

دبیرخانه جشنواره پس از دریافت آثار ارسالی به بررسی و دسته‌بندی گروه‌های شرکت کننده پرداخته و داوری اولیه جشنواره روز جمعه سوم شهریور ماه با حضور داوران در خانه تنبور انجام شد. پس از داوری، نتایج توسط هیات داوران جمع بندی و با توجه به جمع نمره اخذ شده توسط شرکت کنندگان در هر بخش و رده سنی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی انتخاب و اسامی این هنرمندان روز دوشنبه ششم شهریور ماه اعلام شد.

اعلام نتایج هفتمین رویداد کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی

پس از داوری مرحله اول، داوران درباره گسترش فرهنگ موسیقایی تنبور و بهبود روند آموزش به هنرجویان به گفتگو نشستند و قرار شد در کنار فعالیت های اصلی خانه تنبور به اجرای برنامه های جنبی و کارگاه های آموزشی و مستر کلاس ها و نشست های پژوهشی مرتبط با ساز تنبور و فرهنگی غنی آن نیز بیشتر پرداخته شود.

هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور در روزهای پنجشنبه سی ام و جمعه سی و یکم شهریور ماه در موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو واقع در روستای بانزلانی در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد و راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره در این ۲ روز به اجرا خواهند پرداخت.

مراسم اختتامیه جشنواره نیز ساعت ۱۸ روز جمعه سی و یکم شهریور در خانه تنبور برگزار خواهد شد.

راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره می توانند جهت اطلاع از نحوه اجراها، ساعت برگزاری و مقام های مورد آزمایش در هر رده سنی به متن فراخوان های منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند. پس از برگزاری مرحله نهایی جشنواره، با توجه به نمره اخذ شده شرکت کنندگان در هر بخش و رده سنی، نفرات برتر جشنواره اعلام و در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

برای مشاهده نتایج مرحله نهایی حضور هنرمندان شرکت کننده در هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی اینجا را کلیک کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476337

مهمترین اخبار ایران و جهان: