نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 16:10

کارخانجات قم به دو هزار واحد افزایش یافته است

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اینکه افزایش کارخانجات قم از 200 واحد به دو هزار واحد موجب افزایش 300 هزار نفری جمعیت استان شده است، گفت: خدمات تامین اجتماعی در حوزه درمان و مسئولیت‌های اجتماعی، متناسب با جمعیت و نیاز استان نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی کشور که با حضور «سید میرهاشم موسوی» رییس سازمان تامین اجتماعی کشور در سالن همایش‌های باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: وجود ۲۲۰ هزار نفر از اتباع در استان قم، این استان را به دومین استان کشور پس از تهران در پذیرش اتباع رسانده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم عنوان کرد: با وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر مقدس قم، شاهد وضعیت متفاوتی در حوزه زیارت و گردشگری در استان قم هستیم و داشتن بیشترین سهم کشور در گردشگری سلامت از جمله ویژگی‌های قم است.

وی بیان کرد: در حوزه مهاجرت کارگران نیز در چند دهه اخیر، استان قم بیشترین جمعیت کارگران را در کل کشور پذیرا بوده است و جمعیت قم پس از افزایش کارخانجات از ۲۰۰ واحد به ۲ هزار واحد، حدود ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون استاندار قم مطرح کرد: خیرین و نیکوکاران در استان قم پیشتاز هستند و در حوزه سلامت و ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز بیشترین حجم مشارکت خیرین را در قم داریم.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان امام رضا(ع) با ۱۲۵ تخت در قم، گفت: این بیمارستان که تنها بیمارستان زیرمجموعه تامین اجتماعی در استان قم است، روزانه به بیش از هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

مقیمی ادامه داد: استان قم نسبت به سایر استان‌ها تقریباً از نعمات تامین اجتماعی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و خدمات درمان عقب مانده است؛ میزان تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی در قم، متناسب با نیاز و جمعیت استان نیست به همین علت توجه به توسعه بیمارستان امام رضا(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی کشور توجه ویژه‌ای به استان قم داشته باشد تا بتوانیم در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و درمان آلام زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) موفق باشیم .

پایان پیام/۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550337

مهمترین اخبار ایران و جهان: