نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:38

واگذاری مسئولیت به جوانان استان بوشهر در عمل محقق شده است

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: واگذاری مسئولیت به جوانان استان بوشهر در عمل محقق شده است و دولت سیزدهم افتخار می‌کند که در استان بوشهر از جوانان در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در نشست با تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر اظهار داشت: آنچه امروز لازم است اعتماد به توان و قدرت جوانان ایران زمین است همانطور که در ابتدای انقلاب به این قشر از جامعه اعتماد شد و انقلاب به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: توجه به جوانان و اعتماد به توان آنان از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است و در همین ارتباط امروز در واگذاری مسئولیت‌ها به توان و نیروی جوانان اعتماد شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه واگذاری مسئولیت به جوانان تنها در حد شعار نیست گفت: دولت سیزدهم افتخار می‌کند که در استان بوشهر از جوانان در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کرده است.

وی یادآور شد: مصوبه ۵۰ درصدی استخدام نیرو در نفت، گاز و پتروشیمی از جمله مصوبه‌هایی است که تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد آن در استان اجرایی شد که با تلاش‌های انجام گرفته امروز این مصوبه بار دیگر زنده شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: امروز وزیر نفت، شرکت ملی نفت، گاز و پتروشیمی‌ها مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی را قبول دارند و برگزاری آزمون استخدامی در دانشگاه خلیج فارس و جذب سهمیه استخدامی ۸۵۴ نفر نیرو در مقطع کارشناسی به بالا برای مجتمع گازی پارس جنوبی در استان بوشهر و شهرستان‌های پارسیان، مُهر و لامرد نمونه‌ای از تلاش انجام شده برای رفع مشکل اشتغال جوانان این استان است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار محل آزمون و مصاحبه استخدامی صنایع در دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) برگزار می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب دانش آموختگان دانشگاهی در استان بوشهر گفت: جذب ۵۰۰ نیروی جدید که ۳۵۸ نفر برای دانشگاه علوم پزشکی و ۱۰۰ نفر برای سایر ادارات دولتی از جمله برنامه‌های استان بوشهر است که آزمون آنها طی ۲ ماه آینده برگزار می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مصوبات سفر اول و دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: با توجه به آسیب‌های محیطی صنعت نفت و گاز برای جبران این آسیب‌ها باید از این صنایع کمک گرفت.

محمدی‌زاده افزود: در گذشته کمک‌های صنایع از محل مسئولیت‌های اجتماعی التماسی بود اما سال گذشته با تلاش‌های انجام شده هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان از این محل به استان کمک شده است.

وی ادامه داد: امروز از ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر دور دوم رئیس جمهور بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز و پتروشیمی است که باید طی ۲ سال و نیم آینده این اعتبار وارد استان و صرف پروژه‌های اساسی استان شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیازهای شغلی آینده گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند در رشته‌های دانشگاهی بازنگری و متناسب با نیازهای استان اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1291937

مهمترین اخبار ایران و جهان: