نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:43

سخنان رهبری، ایران را در سکوی وفاداری به پیمان‌های جهانی نشاند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سخنان رهبر انقلاب در حضور دانشمندان و دست اندرکاران صنعت صلح آمیز هسته‌ای، جمهوری اسلامی را در سکوی صداقت و وفاداری به پیمان‌های بین المللی نشاند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مهر، در خصوص سخنان رهبری انقلاب در جمع دانشمندان هسته‌ای، گفت: سخنان و پیام مقام معظم رهبری در حضور دانشمندان و دست اندرکاران صنعت صلح آمیز هسته‌ای، جمهوری اسلامی را در سکوی صداقت و وفاداری به پیمان‌های بین المللی و دو جانبه نشاند و برای حیثیت جمهوری اسلامی در روابط بین الملل آبرو و اعتماد خرید.

وی افزود: سخنان مهم رهبری انقلاب دشمن را خلع صلاح کرد و نیات پلید آنها را برای جلوگیری از پیشرفت کشور نشان داد، زیرا آنان می‌دانند ما به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیستیم و تلاش دشمنان برای ایجاد محدودیت در پیشرفت ایران است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به آنکه جوانان هسته‌ای ما توانستند در حوزه‌های مختلف در این عرصه ایران را به ایستگاه قدرت و افتخار برسانند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشمندان هسته‌ای سخن از چالش ۲۰ ساله هسته‌ای ما با غرب به میان آوردند و اشاره داشتند که غربی‌ها و طرف‌های غربی بد عهد هستند و فرمودند که درک این موضوع برای ملت مهم است زیرا به دلیل بی توجهی به این مسئله خیلی جاها ضربه خورده‌ایم.

وی ادامه داد: باید حافظه تاریخی ملت را در مقابل بدعهدی‌های دشمنان حفظ کنیم. همان طور که نمایشگاهی از دست‌آوردهای هسته‌ای که در مجموعه حسینیه بیت رهبری برگزار شد و این پیام را داشت که زیرساخت‌های مجموعه صنعتی کشور حفظ شده است. صنعت هسته‌ای در حوزه پزشکی، صنعت، کشاورزی و… برای کشور جهش‌های مهم بزرگی را فراهم کرده است و این نشان می‌دهد که صنعت هسته‌ای ما یک رویداد مهم برای «ایران قوی» محسوب می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به صلح آمیز بودن صنعت هسته‌ای کشورمان، گفت: نگاه کشور به این صنعت، صلح آمیز است. جمله مهم و کلیدی سخنان مقام معظم رهبری آنجا بود که فرمودند که صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است و این نشان می‌دهد که ایشان درک حقیقی و واقعی از این صنعت دارند، زیرا کشورهای نادری در جهان از این صنعت بهره‌مند شده‌اند و این حوزه در پیشرفت آنها نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

ایران به دلایل شرعی به دنبال ساخت بمب نیست

انبارلویی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری انقلاب، اذعان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که همکاری با آژانس و تعهدات پادمانی باید حفظ شود و این یک علامت بزرگ از جمهوری اسلامی ایران است که ما به سمت بمب نخواهیم رفت و نمی‌رویم. ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این نه به خاطر مخالفت‌های غربی‌ها است بلکه به دلیل ممانعت شرعی است که این مسئله برای ما دارد.

وی با بیان راهبرد نظامی کشورمان تاکید کرد: راهبرد نظامی ما به این صورت است که ما به موشک‌ها و پهپادهای نقطه زن رسیده‌ایم و دشمن را در آن نقطه که متمرکز است به دور از مردم عادی هدف قرار خواهیم داد؛ جمهوری اسلامی به جد توجه دارد در صورت نیاز به مقابله با دشمن کاری با مردم بی پناه که بخش عمده‌ای از آنان در جنگ نقشی ندارد نداشته باشد، در حالی‌که دشمنان با استفاده از سلاح هسته‌ای زنان و کودکان را نابود کردند و این منطق دارندگان بمب هسته‌ای است.

این کارشناس سیاسی در خصوص هرگونه توافق هسته‌ای، اذعان داشت: رهبر انقلاب فرمودند که ما مخالفتی با توافق نداریم، به شرط آنکه طی آن تحریم‌ها برداشته شود و زیرساخت‌های هسته‌ای کشور حفظ شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت قبلی، گفت: اشتباهی که در دولت گذشته صورت گرفت و آن اعتماد به غربی‌ها بود. آنان تمام مرزهای ممنوعه را زیر پا گذاشتند، با آمریکایی‌ها در خیابان قدم زدند. بیش از ۱۰۰ محدودیت هسته‌ای را پذیرفتند. حتی ۱۷ بار آژانس هسته‌ای اعلام کرد که ایران به تعهدات خود عمل کرده است اما در عوض آمریکا و ۳ کشور اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند و حتی به تهدیدها و تحریم‌ها خود افزودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280537

مهمترین اخبار ایران و جهان: