نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 20:45

وزیر خارجه عربستان: گسترش شهرک سازی منجر به تحقق صلح نخواهد شد

وزیر خارجه عربستان طی اظهاراتی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تنش های امنیتی، تشدید اوضاع در اراضی اشغالی و افزایش شهرک سازی منجر به تحقق صلح نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه آی ۲۴، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر قانونی اعلام کردن شهرک های صهیونیست نشین گفت: گسترش شهرک سازی منجر به تحقق صلح نخواهد شد و مسئله فلسطین نیازمند راه حل عادلانه و توقف تشدید اوضاع از جانب اسرائیل است.

وی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره ایران مدعی شد: ما به دنبال بازگشت به توافق هسته ای هستیم ولی این توافق با دیدگاهی همه جانبه و مشارکت کشورهای حاشیه خلیج فارس همراه باشد.

بن فرحان همچنین درباره روابط عربستان با روسیه با بیان اینکه روابط این کشور با مسکو خوب و باز بودن مسیر گفتگو برای همه مفید است، تاکید کرد: موضع شورای همکاری یکپارچه است و ما طرفدار گفتگو برای حل و فصل بحران اوکراین هستیم.

وی ادامه داد: عربستان در راستای دستیابی به راه حل، به گفتگو با کی‌یف و مسکو ادامه می دهد، ما از تمایل روسیه و اوکران برای گفتگو اطلاع داریم ولی مسائل میان آنها پیچیده است.

این مقام سعودی درباره روابط کشورش با آمریکا گفت: در برخی مسائل با واشنگتن اختلاف نظر داریم و این واضح است، ولی ما در روابطمان با آمریکا منافع ملی خود را در نظر می گیریم و در زمینه امنیت و ثبات منطقه با این کشور همکاری می کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045081

مهمترین اخبار ایران و جهان: