نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 17:23

سرمایه‌گذاری برای پالایشگاه آناهیتا ۱۵ برابر بودجه سالانه کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: تفاهم‌نامه‌ مبارکی با چهار رکن ملی؛ صندوق توسعه ملی، بانک سپه، وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا درخصوص پالایشگاه آناهیتا به امضا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، سخن خود را با یک خبر خوش آغاز کرد.

وی با یادآوری مصوبات سفر پرخیر برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۹۰، اظهار کرد: قسمت مهمی از مصوبات سفر پیگیری و محقق شده، اما متأسفانه بعضی از طرح‌های راهبردی سفر معظم‌له با اهتمام و جدیت پیگیری نشده است.

استاندار کرمانشاه توازن و تعادل در پیشروی جامعه ایرانی را از دغدغه‌های مقام معظم راهبری دانست و تصریح کرد: توجه معظم‌له به نقاط مختلف کشور مبتنی بر نگاه راهبردی است.

وی اشاره‌ای به تحقق برخی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری از جمله سامانه گرمسیری داشت و گفت: قسمت غرب استان از آب این سامانه در ابعاد مختلف کشاورزی و... متنعم شده است.

مسکوت ماندن ۱۲ ساله پروژه آناهیتا از مصوبات مقام معظم رهبری، از دیگر اشارات صحرایی بود که در این رابطه، تصریح کرد: این پروژه تأخیر زیان‌باری در این ایام پشت سرگذاشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مستمر جمعی از مسوولان استانی دوشنبه همین هفته تفاهم‌نامه مبارکی برای پالایشگاه آناهیتا با چهار رکن ملی؛ صندوق توسعه ملی، بانک سپه، وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا به امضا رسید.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: سوخت بنزین در فضای تحریمی حال حاضر یک فرآورده‌ راهبردی مهم برای کشور محسوب می‌شود که اثر مستقیمی بر مابقی ابعاد زندگی( اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیت) دارد.

وی اظهار کرد: پالایشگاه آناهیتا در زمینی حدود ۵۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان(پنج برابر بودجه سالانه استان کرمانشاه) با ۱۵۰ هزار بشکه تولید و طی چهار سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: سوخت استان‌های غربی تضمین شده از این پالایشگاه تأمین می‌شود.

صحرایی با اشاره به روند اشتغالزایی این پروژه، گفت: این پروژه از ابتدای فعالیت اجرایی تا بهره‌برداری کامل برای استان اشتغال‌آفرین است.

وی با یادآوری معرفی پروژه بیواتانول به عنوان اولین شرکت پروژه عرضه‌ شده در بازار بورس، ادامه داد: طی ۲ روز بیش از ۲ همت سهام آن خریداری شده که اگر می‌خواستیم با بودجه متداول جذب شود به سرانجام نمی‌رسید.

وی با تأکید بر تقویت بودجه استان، اظهار کرد: بنده مجدانه و با راه‌های قانونی ممکن برای احقاق حق کرمانشاهی‌ها پیگیر امورات هستم.

وی با اشاره به پیگیری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان، گفت: دوشنبه هر هفته با وزرا برای پیگیری مباحث مختلف جلسات برگزار می‌شود.

وی در بحث جذب افراد در طرح شهید زین‌الدین نیز، گفت: تمام مراحل این طرح قانونی بوده و براساس بندها و دستورالعمل‌ها انجام شده، ۱۰ نفر معرفی شده استاندار، ۱۰ نفر نخبه و ۱۰۰ نفر هم از طریق آزمون به کمک بدنه اجرایی استان خواهند آمد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596249

مهمترین اخبار ایران و جهان: