نیوز سیتی!
28 فروردین 1403 - 11:50

شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود، گفت: درخواست داریم مردم به هشدارها توجه بیشتری داشته باشند.

محمدمهدی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌ها در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: بارندگی‌ها از صبح امروز در منطقه آغاز شده و میزان بارندگی و شدت آن در نقاط مختلف استان متفاوت است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در شهرستان‌های منوجان، قلعه گنج، رودبار و ارتفاعات جبال‌بارز بیشتر از سایر نقاط است، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی شدت بارندگی در ساعات عصر بیشتر می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان شرق استان هم بارندگی‌ها آغاز شده است، گفت: نکته‌ای که وجود دارد بارندگی‌هایی که در عنبرآباد و ارتفاعات جبال بارز انجام می‌شود روان‌آب آن همه به سمت رودبار و جازموریان می‌رود و در این مناطق ضرورت کمک‌رسانی بیشتری احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیش‌گیری از حوادث احتمالی تجهیزات و امکانات خوبی در این مناطق مستقر شده است، افزود: همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سیل در استان اندیشیده شده است.

فداکار با اشاره به اینکه با توجه به نوع و شدت بارش‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مناطق جنوبی استان محتمل است، بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم، کشاورزان و دامداران انجام شده و درخواست داریم همه به هشدارها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های استان پای کار هستند تا در این شرایط جوی مردم کمترین آسیب را ببینند، گفت: از خود مردم هم درخواست داریم تا کسانی که در مناطق در معرض هستند، آمادگی داشته باشند و خودشان هم مراقبت کنند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1699905

مهمترین اخبار ایران و جهان: