نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 22:16

ادارات اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

مهرور با پیش‌بینی احتمال ریزش سنگ و صخره در مناطق کوهستانی، اضافه کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی از رگبار باران و برف، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال صاعقه در مناطق کوهستانی، یخبندان، خطر سقوط بهمن و کاهش محسوس دما، کوهنوردان طی روزهای آینده از صعود به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق،گاز، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران در پایان گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی خودداری کنند.

تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه درگلخانه‌ها، مرغداریها و دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646349

مهمترین اخبار ایران و جهان: