نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 11:23

حمایت قزاقستان از سرمایه‌گذاران قطری

رئیس جمهور قزاقستان توافقنامه با قطر در مورد ترویج و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ را امضا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، رئیس جمهور قزاقستان موافقتنامه بین این کشور و قطر در مورد ترویج و حمایت متقابل از سرمایه گذاری را امضا کرد.

هدف از این توافق افزایش همکاری‌های اقتصادی بین طرفین از طریق ایجاد شرایط مساعد برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری است.

این توافقنامه بر اساس مفاد استاندارد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، اصول کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد و توصیه‌های بانک جهانی تدوین شده است.

در عین حال، این توافقنامه ماهیت «چارچوبی» دارد و با هدف تضمین ضمانت‌های حقوقی متقابل بین‌المللی از حقوق سرمایه گذاران هنگام فعالیت‌های سرمایه گذاری در قلمرو دو طرف است.

این موافقتنامه با تضمین پرداخت غرامت، دسترسی به داوری بین‌المللی و رفتار عادلانه کشورها با سرمایه‌گذاران خارجی، از مصادره اجباری محافظت می‌کند.

همچنین روند تعامل بین طرفین، پرداخت‌ها و نقل و انتقالات، از جمله ایجاد محدودیت برای آنها، و روند حل و فصل اختلافات بین یک طرف و سرمایه گذار طرف دیگر را تنظیم می‌کند.

طبق هنجارهای این سند، هر یک از طرفین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که مطابق با قوانین ملی خود، بخش‌های حساس اقتصاد و انواع فعالیت‌های تجاری مرتبط را که باید محدود یا مستثنی شوند، شناسایی کند.

انتظار می‌رود که تصویب این قانون فضای سرمایه گذاری را بهبود بخشد و همچنین به توسعه بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه سودمند بین کشورها کمک کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661205

مهمترین اخبار ایران و جهان: