نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 10:23

توزیع بیش از ۱۸۳ تن آرد بین نانوایان اردبیل

اردبیل- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۱۸۳ تن آرد بین نانوایان استان اردبیل توزیع شده است.

علی نوبخت در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تأمین کالاهای اساسی در همه کشورها به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت‌ها به شمار می‌رود و هرگونه ضعف و مشکل در این حوزه می‌تواند تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از دولت‌ها می‌کوشند تا با حمایت از کشاورزان از طرق مختلف نظیر یارانه، خرید تضمینی و همچنین واردات، در مرحله اول این کالاها را به مقدار مورد نیاز شهروندان خود تأمین کرده و در مرحله بعد بر توزیع آنها نظارت داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: دولت تلاش می‌کند تا اقلام اساسی را با نرخ مناسب و به وفور در بازارها یافته و در اختیار مردم قرار گیرد.

نوبخت افزود: به منظور تنظیم بازار در سال گذشته بیش از هشت هزار تن کالای اساسی شامل برنج چهار هزار و ۳۱۵ تن و شکر سه هزار و ۹۴۰ تن در استان اردبیل توزیع شده است.

وی با اشاره به اجرای سیاست‌های دولت در زمینه تنظیم بازار شکر و برنج وارداتی در سال گذشته خاطرنشان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل این اقلام را در طول سال و همچنین به مناسبت‌های مختلف از جمله محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌ها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرفی بین مردم توزیع کرده است.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۰۷ تن شکر و ۴۴۳ تن برنج با قیمت ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان‌های استان اردبیل توزیع شده است.

وی وضعیت و شرایط ذخیره‌سازی کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، آرد و شکر در سطح استان را مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: کمبود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

نوبخت بیان کرد: در انبار کالاهای اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار برای مصرف هم استانی‌ها اختصاص پیدا کند.

۲۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده‌ایم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به خریداری بیش از ۲۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان در سال ۱۴۰۱ و پرداخت مطالبات آنها اظهار کرد: گندمکاران هیچ‌گونه مطالبه‌ای از شرکت غله ندارند.

وی به توزیع بیش از ۱۸۳ تن آرد از نوع درجه یک و ۲ میان خبازان روستایی و شهری استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قوت غالب مردم استان نان، گندم و آرد است، سرانه مصرفی آرد در استان اردبیل بیشتر از سرانه کشوری تخصیص داده شده و مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران تصمیم گرفتند که سهمیه آرد دولتی استان اردبیل را نسبت به سایر نقاط کشور افزایش بیشتری داده و در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت و تأمین این کالاها در استان به موقع انجام می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در سه مرحله هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: اصلاح آدرس نانوایی‌ها، نصب کارتخوان هوشمند و رصد و تحلیل عملکرد نانوایی‌ها از جمله این هدف‌گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت سهمیه از دیگر برنامه‌های هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: جریمه برخی از نانوایی‌ها در کنار تشویق فعالان قانونمند، از خروجی‌های مرحله تحلیل عملکرد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اضافه کرد: نظارت بر فعالیت‌ها و بهبود کیفیت کاری نیز در دستور کاری قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161293

مهمترین اخبار ایران و جهان: