نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 23:16

ستاره ها یکی یکی می آیند/همه چیز در انتظار پوست اندازی

ورود بازیکنان جدید از سوی تیم‌های ملی پایه فوتبال ایران می‌تواند بهترین خبر برای مربیان به خصوص امیر قلعه نویی در تیم ملی بزرگسالان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کسب مجوز تیم فوتبال نوجوانان ایران برای حضور در جام جهانی زیر ۱۷ سال در حالی اتفاق افتاد که حسین عبدی پس از حضور چندساله در رده پایه تیم‌های ملی توانست این اتفاق را با تعیین تاکتیک‌های خود رقم بزند.

او که ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۷ هدایت زیر ۱۷ ساله‌های فوتبال ایران را بر عهده گرفت در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ حکمش از سوی کمیته فنی و توسعه با نظر مثبت میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان تمدید شد تا استعدادیابی خود را برای پیدا کردن نخبه‌های فوتبالی ادامه دهد.

عبدی با حمایت کمیته جوانان فدراسیون فوتبال زیر نظر استعدادیاب های کشور اقدام به بررسی بیش از ۲۰ هزار بازیکن واجد شرایط حضور در تیم نوجوانان گرفت. برنامه‌ای از پیش تعیین شده که در استان‌های مختلف نیز پیاده شد تا بهترین‌های نوجوانان وارد عرصه ملی شوند.

اردوهای متوالی نوجوانان در کشورهای ژاپن، امارات، بلاروس و… کمک زیادی به عبدی کرد تا بتواند نقاط ضعف و قوت تیمش را شناسایی کند و برای رسیدن به جام جهانی نوجوانان تلاش مضاعف انجام دهد.

ستاره ها یکی یکی می آیند/همه چیز در انتظار پوست اندازی

صعود تیم نوجوانان فوتبال ایران به جام جهانی در حالی رقم خورد که یک نسل بالاتر از آنها جوانان زیر ۲۰ سال بودند که با هدایت صمد مرفاوی از رسیدن به بازی‌های جهانی باز ماندند اما تلاش‌های بازیکنان چندان هم بی ثمر نماند تا با بازیکنان جوان به رده‌های ملی و باشگاهی کشور بزرگسالان راه پیدا کنند و بازیکنان زیادی همچون محمدامین حزباوی، مجتبی فخریان، سعید سحرخیزان، مرصاد سیفی، میلاد کر و فرهاد زاوشی به فوتبال کشور معرفی شوند تا خیال امیر قلعه نویی سرمربی بزرگسالان را برای انتخاب بازیکن جانشین راحت کند.

جوانانی که همچون نوجوانان حاصل استعدادیابی گسترده در سطح استان‌های کشور بودند تا کمیته جوانان فدراسیون نیز نمره قبولی خود را در رشد و پرورش استعدادی فوتبال پایه اینگونه کسب کند. حالا شاید وقت آن رسیده است فدراسیون فوتبال با حمایت گسترده از نسل جوان و نوجوانان فوتبال ایران بازیکنانی جوان اما با تجربه در عرصه بین‌المللی را تحویل فوتبال کشور دهد. اتفاقی خوشایند برای فوتبال بزرگسالان که با ورود ستاره‌های نوپا می‌تواند پوست اندازی کم دردسری را به همراه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309193

مهمترین اخبار ایران و جهان: