نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:19

گلایه از وضعیت جاده‌های طبس/لزوم استاندارد سازی محورهای مواصلاتی

بیرجند- امام جمعه طبس خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طبس با وجود سالانه ۱۰ میلیون زائر و مسافر از جاده‌های استاندارد برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا محمدی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری طبس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: مردم منطقه خراسان جنوبی شما را خراسانی می‌دانند و به دلیل خدمتی که در این استان داشتید، منشأ توقعات مردم از شما در این استان بیشتر است.

وی طبس را دروازه ورود به خراسان و میقات الرضا معرفی کرد و افزود: طبس سالانه میزبان بیش از ده میلیون زائر و مسافری است که به مشهد سفر دارند اما با وجود چهار راه مواصلاتی این شهرستان به مشهد مقدس جاده‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و باید گام‌هایی در این زمینه برداشته شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه کمبود امکانات بهداشتی موجبات نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: یکی از گام‌های مؤثر در ارتقای درمانی و بهداشتی شهرستان ارتقا دانشکده علوم پرستاری طبس به دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم با پیگیری نماینده مردم در مجلس و موافقت دولت این امر صورت گیرد.

به گفته وی یکی دیگر از نیازها در طبس احداث دانشکده فرهنگیان است که دانشجویان این رشته برای رفت و آمد به مراکز استان‌ها مشکل دارند.

قطار محلی طبس- مشهد وارد ناوگان مسافری شود

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد معادن کشور در طبس فعال هستند، افزود: برخی از معادن توجه ویژه به تهیه امکانات رفاهی در شهر دارند اما برخی از معادن هم تهدیدی برای مردم است و حتی حاضر نیستند که حساب بانکی خود را در این شهرستان دایر کنند تا سود حاصل از درآمدهای معادن به نفع شهرستان هزینه شود.

امام جمعه طبس در مورد قطار محلی طبس هم که یکی از خواسته‌های مردم است، گفت: طبس تا سه سال قبل قطار محلی تا مقصد مشهد مقدس را داشته بوده اما به دلیل شرایط کرونایی از حوزه مدار ناوگان مسافری لغو شد که از دولت می‌خواهیم تا دستوری برای برقراری این قطار محلی داده شود.

حجت الاسلام محمدی به نمایندگی از امامان جمعه دیهوک و عشق آباد هم در این جلسه خواست تا دولت در زمینه ایجاد تصفیه خانه دیهوک به دلیل املاح و بحران کمبود و قطعی آب ورود جدی به این مقوله داشته باشد و همچنین پیگیری برای ارتقا عشق آباد به شهرستان هم که جز درخواست‌های مردم است در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912899

مهمترین اخبار ایران و جهان: