نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:26

پایان غم‌انگیز آشوب‌ شبانه در فرانسه با مرگ یک نوجوان+ فیلم

به‌دنبال درگیری‌ها در فرانسه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور برابر مراکش در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، یک نوجوان ۱۴ ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای، در جریان درگیری‌ و آشوب‌ها در فرانسه پس از پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور برابر مراکش در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، یک نوجوان ۱۴ ساله پس از تصادف با یک خودرو، جان خود را از دست داد.

نشریه لوپاریسین در گزارشی به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد که در آنها گروهی از جوانان که گفته می‌شود هواداران تیم ملی مراکش هستند، به خودرویی که پرچم تیم فرانسه را به اهتزاز درآورده نزدیک می‌شوند.

این نشریه مدعی شده که به نظر می‌رسد این گروه قصد داشتند تا پرچم فرانسه را بگیرند و در همین گیرودار، راننده، خودرو را به حرکت درآورده و با شتاب به سمت جوانان حرکت می‌کند و در ادامه نیز با زیر گرفتن این نوجوان، از صحنه حادثه می‌گریزد.

استاندار اِرو(Hérault)، در بیانیه‌ای مرگ این نوجوان را در درگیری‌های خشونت‌آمیز پس از دیدار نیمه نهایی جام جهانی در مون‌پلیه تایید کرد.

پس از پیروزی تیم ملی فرانسه برابر مراکش و صعود این تیم فینال جام جهانی، چندین شهر فرانسه در اتفاقی مشابه پس از صعود مراکش به نیمه نهایی جام، درگیر آشوب شدند.

بر اساس گزارش‌ها، پس از بازی دیشب درگیری‌های خیابانی در شهرهای کشور همسایه فرانسه یعنی بلژیک نیز رخ داده است.

علاوه بر شهر مون‌پلیه، در شهرهای پاریس و آوینیون نیز درگیری‌هایی بین هواداران دو تیم فرانسه و مراکش گزارش شده است.

اتفاقات شب گذشته در حالی رخ داد که پلیس فرانسه در آستانه دیدار این تیم برابر مراکش، شمار نیروهای امنیتی را در سراسر کشور به اندازه دوبرابر افزایش داده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912911

مهمترین اخبار ایران و جهان: