نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 09:15

لیگ تاثیری در چرخه انتخابی تیم ملی ندارد/ دلیل غیبت نامداران

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است دلیل غیبت برخی مدال آوران در لیگ برتر حضور پرفشار آنها در رقابت‌های بین‌المللی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای لیگ برتر کشتی فرنگی امسال در حالی برگزار شد که برخی از فرنگی کاران عنوان دار و مدال آور کشورمان بنا به دلایلی ترجیح دادند در این مسابقات حضور نداشته باشند. بی تردید غیبت این نفرات باعث شد تا اهالی کشتی با ابهامات زیادی در این خصوص همراه شوند و گمانه زنی‌ها مختلفی انجام دهند.

در همین راستا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به خبرنگار مهر گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری لیگ کشتی، تأمین مالی کشتی‌گیران و مربیان است که به واقع مهمترین دغدغه آنها تلقی می‌شود. در نتیجه آنها می‌توانند با حضور در لیگ از نظر اقتصادی منتفع شوند. البته غیبت مدال‌آوران به چند دلیل بود که یکی از مهم‌ترین آنها حضور پرفشار آنها در رقابت‌های بین‌المللی است.

وی افزود: دلیل بعدی غیبت برخی ستارگان در لیگ هم بحث مالی بود که مطمئناً برای اینکه بتوانند تأمین مالی شوند باید قراردادهای بهتری به آنها پیشنهاد می‌شد. به هر حال باید منطقی به این موضوع نگاه کرد، چراکه فرنگی کاران در آینده مسابقات انتخابی تیم ملی و بازی‌های آسیایی و همچنین رقابت‌های جهانی را در پیش دارند و برای حضور هرچه بهتر در این رقابت‌ها باید آمادگی خود را حفظ می‌کردند. طبیعتاً اگر ریسک کرده و در لیگ شرکت می‌کردند شاید گرفتار مصدومیت می‌شدند و تمام برنامه‌های آنها برای رقابت‌های آتی تغییر می‌کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اجرای چرخه انتخابی ادامه داد: به هر حال با توجه به برنامه‌های کادر فنی، لیگ به هیچ وجه در چرخه انتخابی تیم ملی تأثیر ندارد، اما باز هم من و اعضای کادر فنی از نزدیک شاهد برخی از کشتی‌های مهم بودیم تا مدعیان جوان و بااستعداد که دارای پتانسیل بالایی هستند، مورد توجه قرار گیرند. بدین ترتیب آنها هم می‌توانند در صورت بررسی دقیق وضعیت و توانایی در چرخه انتخابی تیم ملی حضور داشته باشند و خودشان را اثبات کنند.

رنگرز در پایان خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است هر چیز بود تمام شد و حالا باید امیدوارم باشیم تا متولیان لیگ تدابیر ویژه‌ای را برای سال آینده داشته باشند و لیگ در شرایط بهتری برگزار کنند. ما هم باید خودمان را برای رقابتهای مهم آسیایی و جهانی سال آینده میلادی آماده کنیم و روند صعودی تیم را همچنان ادامه دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914955

مهمترین اخبار ایران و جهان: