نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 21:33

اقدام فرهنگی در کنار مبارزه با مواد مخدر باید انجام شود

فرماندار شیروان گفت: باید اقدامات فرهنگی در کنار مبارزه با مواد مخدر همگام باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیروان، دولت اسماعیل زاده فرماندار این شهرستان، در جلسه شورای اداری شیروان، اظهار کرد: مواد مخدر موجب آسیب‌های گسترده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و باید اقدامات فرهنگی را همگام با مبارزه مواد مخدر پیش برد.

وی گفت: وجود ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مقابله با مواد مخدر، وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر را در راه مقابله، درمان و پیشگیری سنگین‌تر کرده است.

فرماندار شیروان افزود: لازم است در جهت توانمندسازی و پیشگیری در زمینه اعتیاد تلاش کرد و قدرت نه گفتن را در جوانان با آموزش و تمرین مستمر بالا برد.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: لازم است طرح یاریگران زندگی که مورد تایید سازمان ملل‌ متحد است، به‌درستی در آموزش‌وپرورش به‌عنوان رکن اصلی اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات عملی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: یکی از راه‌های بازدارندگی و تقویت اعتماد به نفس، ترویج و تبلیغ ورزش و فراهم نمودن فضا جهت فعالیت مفید بخصوص برای جوانان است.

فرماندار شیروان بیان کرد: در این راستا باید از ظرقیت‌های مردمی، توانمندسازی محلات، مساجد، پایگاه‌های بسیج، وچود روحانیون و ائمه جمعه به خوبی استفاده کرد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632511

مهمترین اخبار ایران و جهان: