نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 08:48

کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در ایلام

کارشناس هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از اواسط وقت امروز وارد آسمان استان می‌شود و کاهش دمای محسوس بین ۶ تا ۸ درجه مشاهده خواهد شد.

مجتبی میهن‌پرست کارشناس هواشناسی استان ایلام، صبح چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: سامانه بارشی اواسط امروز وارد استان می‌شود و روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه فعالیت بارشی خود را شروع می‌کند و تا پایان روز جمعه بر سطح استان حاکم است. منطقه مؤثر بارش باران به ویژه نیمه جنوبی و شرقی استان است و برای اوایل تا اواسط هفته آینده نیز ناپایداری‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه بارشی به صورت رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش برف در ارتفاعات، مه در نواحی مستعد و گردنه‌ای و کاهش محسوس دمای روزانه بین ۶ تا ۸ درجه درجه‌ای خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ایلام ادامه داد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی به ویژه در نواحی کوهستانی، کاهش دید افقی و آسیب به سازه‌های سبک و موقتی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دستگاه‌های عضو ستاد بحران از قبیل راهداری در آمادگی کامل به سر می‌برند، لذا لازم است هم‌وطنان از اتراق در حریم مسیل‌ها و رودها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632699

مهمترین اخبار ایران و جهان: