نیوز سیتی!
27 فروردین 1403 - 12:14

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اختصاص مقام دوم جهان به این استان در تولید انجیر سیاه گفت: ۳۰هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد بیان کرد: سطح باغات لرستان 50هزار هکتار است و 43هکتار از این میزان به باغات بارور اختصاص دارد.

او با بیان اینکه 24گونۀ میوۀ معتدل و سردسیری در لرستان کاشت و تولید می‌شود، اضافه کرد: میوۀ گرمسیری(خرما) به‌صورت محدود نیز در پلدختر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از 320هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در این استان تولید می‌شود.

کیانی‌فر با ذکر اینکه انجیر، انار، گردو، زیتون، زردآلو و سیب شاخص‌ترین محصولات باغی لرستان است، یادآور شد: هلو، شلیل، انواع آلوها، آلبالو، به و سایر گونه‌های میوه نیز در این استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان مقام نخست تولید انجیر سیاه در ایران و مقام دوم جهان را دارد، خاطرنشان کرد: 2500هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت انجیر سیاه در این استان، خاطرنشان کرد: 30هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید و روانۀ بازار مصرف می‌شود.

کیانی‌فر با اعلام اختصاص بیش از 3500هکتار از باغات لرستان به کشت انار، بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به‌صورت تجمیعی در کوهدشت است.

او با بیان اینکه 50درصد سطح زیر کشت انار در کوهدشت است، اضافه کرد: 50درصد این محصول در باغات سایر شهرها مانند خرم‌آباد و چگنی نیز تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1699411

مهمترین اخبار ایران و جهان: