نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 13:46

عین‌اللهی: ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی در دستور کار است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان جز بیماری‌های خاص در نظر گرفته شده است و ارائه خدمات رایگان به افراد مبتلا به این بیماری در دستور کار قرار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مرکز آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرد مبتلا به سرطان برای پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شده و از کارافتاده می‌شود به همین منظور جزو بیماری‌های خاص درنظر گرفته شده است.

وی افزود: بنابراین ارائه خدمات رایگان مربوط به درمان سرطان برای بیماران در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ورود دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ به چرخه درمان در دولت سیزدهم ادامه داد: سه دستگاه پیشرفته شامل سی تی سیمولاتور، شتاب دهنده قوی و پت اسکن به بیمارستان گلستان اهواز اضافه شد.

با استفاده از دستگاه سی تی سیمولاتور، می‌توان بیماران را در وضعیت درمانی خاص شبیه سازی کرد و امکان درمان بیماران سرطانی با حداقل جابجایی توسط دستگاه رادیوتراپی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با این دستگاه‌ها غده سرطانی مشخص و توسط شتاب دهنده از بین می‌رود.

عین اللهی تاکید کرد: تلاش بر این است هیچ بیمار سرطانی برای درمان از استان خارج نشود و دستگاه‌های پیشرفته دیگری وارد خوزستان شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه جندی شاپور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور یاد کرد و گفت: این بیمارستان هشت متخصص استاد آنکولوژی در سطح عالی تخصصی دارد و در صورت تامین دستگاهها، نیاز مردم برطرف خواهد شد.

عین‌اللهی در خصوص طرح گسترش بیمارستان گلستان توضیح داد: با وجود اینکه قرار بود طرح جدیدی آغاز نشود، طرح توسعه بیمارستان گلستان در سفر اول رییس جمهور به خوزستان آغاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مراجعان این بیمارستان و مشکلات ایجاد شده، عملیات اجرایی طرح توسعه آن از چند ماه پیش با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد: با الحاق بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تختی که قرار است به مجموعه بهداشت و درمان اهواز اضافه شود بتوانیم بخشی از نیازها را مرتفع کنیم.

وی گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده قرار است هر استان یک کلان بیمارستان یک‌هزار تختخوابی داشته باشد.

وزیر بهداشت افزود: برای استفاده از دستگاه پت اسکن در بیمارستان گلستان اهواز امکانات و فضای مورد نیاز باید تامین شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662699

مهمترین اخبار ایران و جهان: