نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 06:10

نشنال اینترست: چین نیروی هوایی آمریکا را شکست می‌دهد

نیروی هوایی چین 20 سال است که تلاش کرده با نیروی هوایی ایالات متحده برابری کند و اینک به رقیب واقعی برای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برنامه ریزان جنگ چین نه تنها شمار جنگنده‌های خود را افزایش داده ان، بلکه توانایی‌های فنی خود را نیز گسترش داده‌اند و تحلیلگران بر این باورند که نیروی هوایی این کشور قادر به شکست آمریکاست.

نشریه «نشنال اینترست» روز دوشنبه در مطلبی به قلم « راندون جی. ویچرت» نوشت، چین مجموعه‌ای از جنگنده‌های نسل پنجم را برای مقابله با جت‌های «اف-۳۵» و «اف-۲۲» آمریکا ساخته است.

نیروی هوایی ارتش چین ۲۰ سال است که  تلاش کرده با نیروی هوایی ایالات متحده برابری کند. گزارش اخیر پنتاگون اشاره می‌کند که نیروی هوایی چین دستکم به یک رقیب واقعی تبدیل شده است.

از بسیاری جهات، نیروی هوایی چین قادر است آمریکایی‌ها را در نبرد بابت تایوان با شمار بسیاری هواپیمای جنگی شکست دهد. ژنرال‌های چینی برای تسلط بر آسمان تایوان، یک جنگ هوایی ۹۶ ساعته را برنامه ریزی کرده‌اند.

چین به نیروی هوایی نیاز دارد که هم به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند هر گونه دفاع تایوان را نابود کند و هم از قلمروی خود برابر پاسخ های نظامی احتمالی ایالات متحده و متحدان منطقه‌ای دفاع کند.

امروزه نیروی هوایی آمریکا فقط ۱۹۳۲ جنگنده و ۱۴۰ هواپیمای بمب افکن دارد و هر ۱۰ نفر فقط ۶ نفر برای انجام ماموریت‌های جنگی مناسب هستند. سطح آمادگی خلبانان به شدت کاهش یافته است.در اوج جنگ سرد، خلبانان جنگنده به طور متوسط بیش از ۱۶۰ سورتی پرواز یا ۲۰۰ ساعت در سال پرواز می‌کردند. در سال ۲۰۲۲، خلبانان جنگنده نیروی هوایی به طور میانگین تنها ۷۴ سورتی پرواز یا ۱۲۹ ساعت در سال داشتند.

چندی قبل، «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا اذعان داشت که نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات روسیه و چین نیست.َ

اینک بمب افکن پنهانکار «اچ-۲۰» چین به کابوس پنتاگون مبدل شده و نیروی هوایی آمریکا باید به فوریت برای مقابله با این هواپیما اقدام کند.

این واقعیت که جنگنده‌های چین به اندازه هواپیماهای آمریکایی پیچیده نیستند، متاسفانه یک مزیت برای چین است. هواپیماهای آن‌ها را می‌توان با سرعت بسیار مطمئن‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر از آمریکا مستقر، تعمیر و جایگزین کند، تعویض کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653955

مهمترین اخبار ایران و جهان: