نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 17:56

ناامیدی اغلب آمریکایی‌ها از تکرار بایدن-ترامپ

اغلب آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید که همزمان با پیروزی دوم ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه انجام شد، از این که دوباره مجبور شوند در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 بین او و بایدن یکی را انتخاب کنند، ابراز ناراحتی کردند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «از این فکر که مدام در حال انتخاب بین بد و بدتر هستیم، متنفرم» کیمبرلی سوفگه مدیر پروژه ۵۶ ساله در واشنگتن این اظهارات را در حالی گفت که ۶۷ درصد آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس گفتند از دیدن نامزدهای انتخابات قبل (بایدن-ترامپ) خسته شده‌اند و خواستار فرد جدیدی هستند.

هجده درصد هم در این نظرسنجی که از دوشنبه تا چهارشنبه انجام شد، گفتند اگر در انتخابات بعدی قرار به انتخاب بین این دو نفر باشد، اصلا رای نمی‌دهند. 

این نظرسنجی با شرکت هزار و ۲۵۰ آمریکایی بزرگسال همچنین پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن را ۴۰ در مقابل ۳۴ درصد نشان داد؛ در حالی که سایر شرکت‌کنندگان یا ابراز تردید کردند، یا گفتند قصد دارند به شخص دیگری رای دهند یا گفتند اصلاً به هیچ کس رای نمی‌دهند. 

نظرسنجی رویترز/ایپسوس در حالی انجام شد که ترامپ با وجود ده‌ها اتهام جنایی مطرح علیه او، در انتخابات مقدماتی سه‌شنبه جمهوری‌خواهان در نیوهمپشایر به راحتی تنها رقیب اصلی باقی مانده خود نیکی هیلی را شکست داد که جهشی بزرگ به سوی کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه و تقویت احتمال تکرار رقابت بایدن-ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال است.  

در این نظرسنجی هم سنِ نامزدها بخصوص بایدن که اظهارات و رفتارهایش در رویدادهای عمومی مردم آمریکا را نگران کرده، در تصمیم‌گیری آن‌ها بسیار اثرگذار بود و سه چهارم پاسخ‌دهندگان بایدن ۸۱ ساله را برای منصب ریاست‌جمهوری بسیار پیر خواندند و نیمی از آن‌ها همین را درباره ترامپ ۷۷ ساله گفتند. 

 

تقلید گم شدن بایدن توسط ترامپ

در مجموع به تحلیل رویترز، این نظرسنجی نشانه‌های متعددی داشت مبنی بر اینکه رای‌دهندگان آمریکایی از این که مجبور به انتخاب بین این دو نفر شوند، «ناراحت و ناامید» هستند.

هفتاد درصد پاسخ‌دهندگان از جمله نیمی از دموکرات‌ها گفتند بایدن نباید به دنبال انتخاب مجدد باشد. در طرف دیگر، پنجاه‌وشش درصد رای‌دهندگان آمریکایی گفتند ترامپ نباید نامزد شود، از جمله حدود یک سوم جمهوری‌خواهان. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649411

مهمترین اخبار ایران و جهان: