نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 11:46

بیانیه ارتش سوریه در مورد حملات آمریکا: واشنگتن به دنبال احیای داعش است/ شماری از شهروندان سوری شهید یا زخمی شد‌ه‌اند

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که شماری از شهروندان غیرنظامی و نظامی در اثر حمله هوایی آمریکا به استان دیرالزور شهید یا زخمی شد‌ه‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه به نقل از وزارت دفاع سوریه گزارش داد که در جریان حملات غیرقانونی آمریکا به استان دیرالزور شماری از شهروندان نظامی و غیرنظامی سوری شهید یا زخمی شده و خسارات زیادی به املاک و خانه‌ها وارد شده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای اشغالگر آمریکایی بامداد امروز (شنبه) تهاجم هوایی آشکاری را به تعدادی از اماکن و شهرک‌ها در شرق سوریه واقع در نزدیکی مرز سوریه و عراق انجام دادند که منجر به شهادت تعدادی از غیرنظامیان و سربازان ما شده است. در این حملات، شماری دیگری از زخمی شده خسارت قابل توجه به اموال عمومی و خصوصی وارد شده است.

ارتش سوریه همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که «منطقه مورد هدف حملات آمریکا در شرق سوریه، همان منطقه‌ای است که ارتش عربی سوریه در حال نبرد با عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش است و این حملات، مؤید این است که آمریکا و نیروهای نظامی آن با عناصر تروریستی داعش هم‌دست و همپیمان هستند و آمریکا تلاش می‌کند تا آن را به عنوان یک بازوی میدانی برای آن، چه در سوریه و چه در عراق، با تمام ابزارهای کثیف خود احیا کنند.»

وزارت دفاع سوریه همچنین تأکید کرد: تجاوز نیروهای اشغالگر آمریکایی در بامداد امروز هیچ توجیهی جز تلاش برای تضعیف توان‌هایی ارتش عربی سوریه و متحدانش در عرصه مبارزه با تروریسم ندارد، ارتشی که توانست تروریست‌های مختلف را شکست دهد.

ارتش سوریه تأکید کرد که نیروهایش گروهک‌های تروریستی را با استقامت خود و بر اساس اصل دفاع از خود و مردم سوریه توانسته‌ است در سال های گذشته شکست دهد و اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه از سوی نیروهای آمریکایی نمی‌تواند ادامه یابد و فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح بر ادامه جنگ خود علیه تروریسم تا نابودی آن و عزم خود برای آزادسازی کل خاک سوریه از هرگونه تروریسم و ​​اشغال تاکید می‌کند.

به گزارش تسنیم، آمریکا از سال 2014 به بهانه مبارزه با عناصر داعش بخش‌هایی از خاک سوریه را به همراه شبه نظامیان کُرد جدایی طلب در شمال و شرق سوریه اشغال کرده و در آنجا اقدام به ایجاد پایگاه‌هایی غیرقانونی کرده است که عمدتا در مناطق راهبردی و نفت‌خیز سوریه قرار داد. هفته گذشته یکشنبه در حمله پهپادی به این پایگاه‌های غیرقانونی سه تن از نظامیان آمریکا در اردن کشته شده و شماری زخمی شدند. آمریکا به بهانه این حملات شب گذشته حملاتی را به سوریه و عراق انجام داد که در اثر آن شماری زخمی و شهید شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1658711

مهمترین اخبار ایران و جهان: