نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 14:12

دیدار بارزانی‌ها با سفرای آمریکا و انگلیس در عراق

رئیس منطقه کردستان عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق شب گذشته (چهارشنبه) با سفرای آمریکا و انگلیس دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شب گذشته (چهارشنبه) «النا رومانسکی» سفیر آمریکا و «استفان هیچن» سفیر انگلیس در بغداد به اربیل سفر کرده و با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان و «نیچروان بارزانی» رئیس کردستان عراق دیدار کردند.

دیدار سفرای آمریکا و انگلیس از اربیل پس از آن رخ می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز سه‌شنبه از حمله موشکی به مقر موساد در حومه اربیل خبر داد که به کشته شدن رابط موساد در اقلیم کردستان منجر شد.

سفیر آمریکا در دیدار با مسعود بارزانی با تکرار مواضع خصمانه خود، حمله موشکی سپاه پاسداران را «غیر قابل توجیه» دانست و مدعی شد که محل اصابت موشک، محل سکونت مردم غیرنظامی بوده است.

رومانسکی و بارزانی همچنین در خصوص اقدامات کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب برای بررسی حمله موشکی سپاه پاسداران و همچنین اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه گفت‌و‌‌گو کردند.

«استیفان هیچن» سفیر انگلیس نیز در دیدار با مسعود بارزانی گفت که برای اعلام همبستگی و حمایت کشورش از اقلیم کردستان به اربیل سفر کرده است. او نیز همانند سفیر آمریکا، حمله موشکی سپاه پاسداران علیه مقر موساد را «غیرموجه» توصیف کرد.

سفرای آمریکا و انگلیس سپس به دیدار نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان رفته و به طور جداگانه با او دیدار کردند.

بامداد روز سه شنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۲۴ فروند یک ساختمان مرتبط با موساد در اربیل عراق و همچنین مواضع تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه را هدف قرار داد. در حمله به مقر موساد، ۴ نفر از مسئولین ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیدند.

در این راستا سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است: نقطه‌ای که شناسایی کردیم، به ظاهر ویلاست، اما همانطور که بعد از حملات مشخص است، ساختمان مستحکم بتنی است که صهیونیست‌ها از اینجا استفاده‌هایی را برای کارهای جاسوسی و نیز عملیات‌های ویژه‌ای که داخل ایران انجام می‌شد، راهبری می‌کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این مقر اربیل یکی از چهار محورهای جاسوسی بود که در ۱۰۰ روز گذشته توسط عزیزان جبهه مقاومت و ایران مورد ضربه قرار گرفته و پایگاه‌هایشان از بین رفت و در این عملیات هم تجهیزات این مقر از بین رفته و هم آن‌هایی که باید به درک واصل می‌شدند، از بین رفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641911

مهمترین اخبار ایران و جهان: