نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 00:02

رزمایش ارتش تایوان برای دفاع از مراکز حساس

ارتش تایوان روز سه شنبه از بیم ناوها و تفنگداران چین رزمایشی را جهت دفاع ازمراکز مهم در سواحل «گوانین» برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش تایوان روز سه شنبه از بیم کشتی‌های جنگی چین و تفنگداران دریایی این کشور بار دیگر رزمایشی را در سواحل «گوانین» در منطقه «ائویوان» در روز سه شنبه برگزار کرد .

به گزارش منابع خبری، ارتش  تایوان با کمک‌های نیروهای خود دفاع شبیه سازی شده از ساحل وئ مراکز مهم دولتی را  با تیرندازی به اهداف مختلف اجرا کرد.

به گفته ارتش تایوان، خط ساحلی اطراف این منطقه به دلیل وجود فرودگاه بین المللی وهمچنین نزدیکی به نهادهای کلیدی دولتی بسیار مهم است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد، ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

چین در ماه جاری تاکنون ۱۲۶ کشتی جنگی و ۱۹۸ هواپیمای نظامی به ماموریت‌هایی اطراف تایوان فرستاده است.

ارتش تایوان اعلام کرد که در این رزمایش برای اولین بار از شلیک مستقیم به اهداف شبیه سازی شده انجام شد.

 در تحولی دیگر، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز ( از آمریکا خواست که از تهدید صلح و ثبات در تنگه تایوان دست بردارد.

چند روز قبل «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بودجه نظامی سال مالی ۲۰۲۴ این کشور را امضا کرد که ذیل آن منابع مالی برای کمک‌های نظامی به تایوان اختصاص یافته بود.

این دیپلمات چینی گفت: «این لایحه در امور داخلی چین دخالت می‌کند، حمایت نظامی آمریکا از تایوان را موجه جلوه داده و اصل چین واحد را به همراه سه تفاهمنامه دوجانبه نقض می‌کند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617211

مهمترین اخبار ایران و جهان: