نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 11:16

لینک‌های جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام رسان واتساپ و هدایت کاربران به لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پیرو ارجاع پرونده یکی از شهروندان با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی و نظر به حساسیت موضوع و فراگیر شدن حوزه فیشینگ و بدافزار‌های متداول، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا ا ستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد متهم با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام رسان واتساپ  و هدایت شاکی به لینک جعلی، اطلاعات بانکی او را سرقت کرده و سپس اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب او می کند.

مرتضوی گفت: همچنین تحقیقات نشان داد این متهم از افراد سابقه دار در برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب های مردم است که فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و  به صورت گسترده و حرفه‌ای اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی مردم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: سرانجام اقدامات فنی و تخصصی و رصد هوشمندانه، مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی آلات و ادوات جرم کشف شد.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم  ضمن عدم ورود به آدرس‌های اینترنتی مندرج در پیام‌های دریافتی از سرشماره‌های ناشناس، در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنند.

راه اندازی تلفن گویای پلیس فتا اصفهان

مرتضوی بیان کرد: تلفن گویای آموزشی مرکز تشخیص و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری پلیس فتا استان اصفهان به شماره ۳۱۱۰-۰۳۱ راه اندازی شده و شهروندان با بهره گیری از این تلفن می‌توانند از آخرین شیوه و شگرد‌های شیادان و مجرمان سایبری مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: همچنین شهروندان با شماره گیری این تلفن می‌توانند ضمن آشنایی با موضوعات پیشگیرانه، روش های ارتباط با پلیس فتا، نحوه همکاری با پلیس فتا، نحوه تشکیل پرونده و شکایت از مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی، گزارش‌های خود از جرایم اینترنتی را نیز اعلام و همچنین نکات مربوط به اعتبارسنجی کسب و کارهای اینترنتی را نیز دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا هم کماکان با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و چنانچه هم‌وطنان در دام مجرمان سایبری گرفتار شدند می‌توانند با این شماره نیز تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606111

مهمترین اخبار ایران و جهان: