نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 02:13

سفر «محمود عباس» به اردن برای گفتگو درباره نوار غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به امان می‌رود تا ضمن دیدار با پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا، درباره توقف حملات به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در رام‌الله خبر داد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه به امان می‌رود تا با «عبدالله دوم» پادشان اردن دیدار کند.

این منبع در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که ابومازن با عبدالله دوم برای هماهنگی ارتباط با جامعه بین‌المللی جهت توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه رایزنی خواهد کرد.

وی خبر داد که مقامات آمریکایی و اروپایی به عباس فشار آوردند تا عملیات «طوفان الاقصی» و حماس را محکوم کند اما او نپذیرفت.

به نوشته اسپوتنیک، این مقام فلسطینی همچنین افزود که رئیس تشکیلات خودگردان روز جمعه در پایتخت اردن با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد داشت.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به هلاکت حداقل ۱۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲۵۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535699

مهمترین اخبار ایران و جهان: