نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 18:33

زمان تشییع پیکر شهدای گمنام در قم مشخص شد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس در روز 26 آذرماه گفت: مکان‌های تدفین پیکر شهدا به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی امروز در جلسه ستاد تشیع شهدای گمنام قم گفت: تشییع شهدا یکشنبه ۲۶ آذرماه ساعت هشت صبح از حرم حضرت معصومه(س) شروع می‌شود و پس از اقامه نماز، پیکر شهدا از مسیر خیابان ارم تا میدان صفائیه تشییع می‌شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به برگزاری این آیین در دیگر شهرها در این روز، ادامه داد: همه کارهای اجرایی، یادمان و میزبانی از شهدای گمنام بر عهده سپاه قم است و در پایان پیکر شهدا براساس منطقه‌بندی انجام شده، به خاک سپرده می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه معراج شهدا با میزبانی پیکر هشت شهید گمنام از 17 آذرماه آغاز شده و تا 26 آذرماه مصادف با سالروز شهادت صدیقه طاره(س) با حضور سخنرانان، مداحان، روایان دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا، جانبازان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

مقیمی در ادامه افزود: خوشبختانه استقبال مردم از شهدا زیاد است و ستاد تشییع شهدا توسط ظرفیت‌های مردمی تشکیل شده و همه کارها توسط آن‌ها انجام خواهد شد و ارگان‌های دولتی کارهای پشتیبانی را انجام خواهند داد.

وی درباره محل دفن پیکر ۸ شهدای گمنام گفت: ریز برنامه‌های تشییع و تدفین ۸ پیکر شهید گمنام طی روزهای آتی خدمت همشهریان عزیز اعلام خواهد شد و از مردم انتظار می‌رود که میزبانی قابل‌تقدیر و نمونه‌ای از شهدا را داشته باشند.

مقیمی خاطرنشان کرد: از مردم و نهادهای دولتی برای مشارکت در برگزاری باشکوه‌تر مراسم تشییع و میزبانی از شهدا دعوت می‌کنیم و استفاده از ظرفیت‌های رژه موتوری و ماشینی برای باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم را خواستاریم.

پایان خبر/ 78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601599

مهمترین اخبار ایران و جهان: