نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:01

اجرای قانون تخصیص زمین به ایثارگران مغفول مانده است

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: با وجود اینکه اختصاص زمین به ایثارگران و خانواده شهدا قانونی است که در سالیان قبل مصوب شده، اما تا امروز اجرای آن مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سمیه اسمعیلی امروز در نشست خبری با اهالی و اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات بنیادشهید برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه اختصاص زمین به ایثارگران و خانواده شهدا قانونی است که در سالیان قبل مصوب شده، اما تا امروز اجرای آن مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: قبل از اینکه قانون تخصیص زمین به خانواده‌های 3 فرزندی و امثال‌هم مصوب شد که قانون جدیدی است، قانون اختصاص زمین به ایثارگران وجود داشته، اما اهتمامی برای اجرای آن وجود نداشته و با دستور رئیس بنیاد شهید در استان‌ها مشغول پیگیری تخصیص زمین به ایثارگران هستیم که تعداد خیلی‌کمی هم اختصاص زمین داشتیم.

اسمعیلی جمعیت ایثارگران استان قزوین را حدود 44 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد این بودیم که برای تعویض سنگ قبر شهیدبابایی در استان قزوین حاشیه‌سازی در فضای مجازی صورت گرفت، در حالی که کار تعویض سنگ قبر این شهید به خوبی انجام شده و فردا شاهد رونمایی از سنگ مزار جدید شهیدعباس بابایی هستیم.

وی اولویت نهاد متبوعش را بازسازی، بهسازی و مرمت گلزار شهدای روستاها دانست و تصریح کرد: با اینکه بودجه محدودی داریم، هر سال گلزار شهدای روستایی را مورد بازنگری و بهسازی قرار می‌دهیم، در حالی که بازسازی و بهسازی گلزار شهدا تکلیف قانونی دهیاری،‌ بخشداری و شهرداری است و آنها باید در این حوزه هزینه کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان از برپایی یادواره 9 شهید خلبان استان قزوین در فردا یکشنبه خبر داد و گفت: این یادواره ویژه تجلیل از مقام 2 شهید شاخص خلبان استان و کشور یعنی شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و سرلشگر خلبان حسین لشگری است. در ادامه سال هم یادواره شهیدمحمدعلی رجایی، شهدای مدافع حرم، یادواره شهیدابوترابی‌فرد و بازگشت آزادگان را برگزار می‌کنیم.

اسمعیلی اجرای طرح سپاس را یکی از برنامه‌های مهم نهاد متبوعش عنوان کرد و افزود: در این طرح 700 نفر از خانواده شهدا مورد سرکشی مدیران و مسئولان دولتی قرار گرفتند که در این دیدارها معضلات و آسیب‌های خانواده شهدا از آنها پرسیده و شناسایی شد.

ارتش , خانواده , ایثارگران , خانواده شهدا ,

انتقاد از رسانه‌ای شدن وضعیت تعویض سنگ قبر شهیدبابایی

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین هم در این جلسه گفت: 7 شهید از 9 شهید خلبان استان قزوین در محدوده جغرافیایی و مزارهای شهدای استان قزوین به خاک سپرده شده‌اند و 2 تن از شهدای خلبان استان قزوین هم بیرون از این استان مدفون شده‌اند که یادواره شهدای خلبان ویژه هر 9 شهید خلبان است.

امیر سرتیپ‌دوم ستاد حسین محمدشفیعی با انتقاد از رسانه‌ای کردن وضعیت سنگ مزار شهیدبابایی پیش از تکمیل فرآیند تعویض سنگ قبر تصریح کرد: ای کاش کسی که این کار را کرد، 24 ساعت صبر می‌کرد تا ببیند که چه اتفاقی می‌افتد و امروز که سنگ مزار تعویض شده، آیا این فرد عذرخواهی می‌کند و یا جوابیه انتشار می‌‌دهد؟ شما خبرنگاران بهتر می‌دانید.

وی ادامه داد: زنده نگه‌داشتن یاد، خاطره و سیره شهدا تکلیفی انسانی و شرعی است و اگر کسی در این حوزه قصور و کوتاهی به خرج دهد، در مقابل شهدا در روز عقبی سرافکنده خواهد بود و اگر هم این کار را انجام دهد، به تکلیف انسانی خود عمل کرده و در برابر شهدا سربلند است. بنابراین شهدا در مسیر ترویج فرهنگ شهادت تلاش کنند.

ارتش , خانواده , ایثارگران , خانواده شهدا ,

شفیعی با اشاره به کم‌وکیف برگزاری یادواره شهدای خلبان استان قزوین گفت: در این یادواره فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران حاضر می‌شوند و یکی از سخنران‌ها هم امیرسرتیپ خلبان محمد صدیقی از همرزمان دیرین شهیدسرلشگر خلبان حسین لشگری است که خاطرات هم‌سلولی بودن خود با شهیدلشگری را روایت می‌کند.

ارشد نظامی آجا در استان‌های زنجان و قزوین تصریح کرد: همچنین سنگ مزار شهیدعباس بابایی هم بعد از خواندن نماز مغرب و عشا در گلزار شهدا مورد رونمایی قرار خواهد گرفت و در این زمینه بنیاد شهید همکاری خوبی با ما داشته است.

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست خبری مشترک از حدود 30 نفر از خبرنگاران فعال در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1427011

مهمترین اخبار ایران و جهان: