نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 11:26

هشدار نسبت به فتنه‌انگیزی واشنگتن و تل‌آویو در کشورهای منطقه

یک کارشناس امور امنیتی عراق نسبت به طرح‌های آمریکایی صهیونیستی برای فتنه انگیزی در منطقه و ایجاد بحران در کشورها با هدف حمایت از تل آویو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عدنان الکنانی» کارشناس امنیتی عراق تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرحی در کشورهای منطقه با هدف فتنه انگیزی و بحران زایی هستند.

وی در ادامه افزود: نظامیان آمریکایی در منطقه مستقر شده‌اند تا همزمان با حرکت روسیه به سمت آفریقا بعد از عقب نشینی نیروهای فرانسوی از این قاره، برای ساقط کردن نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه تلاش کنند.

الکنانی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی حضور خود را در سوریه و عراق تقویت کرده و بر اجرای طرح‌هایی با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی و تحقق رؤیای از نیل تا فرات این رژیم نظارت دارند. صهیونیست‌ها امید دارند رؤیاهای شومشان عملیاتی شود.

وی بیان کرد: ما شاهد افزایش فعالیت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، سرویس جاسوسی موساد و سیا هستیم. تحولات جاری در عراق و اجرای عملیات جاسوسی و ایجاد بحران‌های خاص در کنار ایجاد درگیری‌های داخلی میان مردم سوریه، عراق و لبنان و در نهایت فتنه انگیزی در منطقه با همین هدف صورت می‌گیرد.

الکنانی پیشتر با رد آنچه که محافل رسانه‌ای غربی و عربی درباره تحرکات اخیر نظامیان آمریکا در غرب عراق ضد داعش ترویج می‌دهند، گفت: هدف اساسی واشنگتن، تحقق خیال خام برپایی «اسرائیل بزرگ» در منطقه غرب آسیا است.

کارشناس امور امنیتی عراقی بیان کرد: جابه‌جایی‌های اخیر ادوات زرهی و لجستیکی ارتش آمریکا در خاک عراق ارتباطی به موضوع گروهک‌های تروریستی داعش ندارد، زیرا این مسئله دیگر برای مدت‌های مدیدی است که در نزد افکار عمومی عراق نخ نما و به برگه‌ای سوخته مبدل شده است.

کارشناس امنیتی عراق در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه تصریح کرد: تحرکات امروز واشنگتن را باید صرفاً از دریچه تغییرات در سیاست راهبرد آمریکا و تغییر استراتژی‌های نظامی در منطقه تحلیل کرد که هدف اول و آخر این کشور تحقق خیال‌های واهی رژیم صهیونیستی در منطقه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490755

مهمترین اخبار ایران و جهان: