نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 08:36

متقاضیان ساخت مسکن در روستاها تسهیلات می‌گیرند

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: متقاضیان برای ساخت مسکن در روستاها می‌توانند تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد دریافت کنند.

محمد علی نریمانی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اردستان دارای دو پروژه مسکن ۲۴ واحدی و پروژه ۴۸ واحدی است که پروژه ۲۴ واحدی در مرحله اجرای تاسیسات و نماکاری قرار دارد و در پروژه ۴۸ واحدی نیز عملیات بتون‌ریزی و تیغه‌چینی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اقدامات پروژه نهضت ملی مسکن نسبت به برنامه زمان‌‌بندی عقب نیست و روبه پیشرفت است، افزود: مصالح برای ساخت این واحدهای مسکونی آماده است و نظارت بنیاد مسکن بر روند ساخت مسکن انجام می‌شود؛ یک زمانی پیشرفت کار کند شده بود که با نظارت و پیگیری‌های انجام شده، بر سرعت روند کار افزوده شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

نریمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۳ ‌واحد مسکن در شهرستان اردستان در حال ساخت است که ۳۴۸ واحد در قالب انجمن خیران و ۲۲۵ واحد نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن یا مسکن روستایی قرار دارد همچنین نظارت بر پروژه مسکن کریمان بر عهده انجمن خیران‌ساز بوده که تحت نظر بنیاد مسکن و فرمانداری شهرستان فعالیت می‌کنند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان تاکید کرد: امروزه رویکرد بنیاد مسکن خام‌فروشی زمین نیست چرا که یکی از دلایل افزایش قیمت موضوع خام فروشی بوده که موجب شده روستاها شکل نگیرد و زمین‌ در روستا به صورت ساخته نشده رها شود ولی اکنون نظارت و پیگیری در این خصوص انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر زمین از طرف بنیاد مسکن به افراد داده می‌شود و یک دوره ۱۸ ماهه با فرصت تمدید سه یا شش ماهه برای افراد وجود دارد تا نسبت به ساخت زمین اقدام کنند همچنین فقط زمین‌های ساخته شده در روستاها به طرح هادی روستایی الحاق می‌شوند.

نریمانی ادامه داد: متقاضیان برای ساخت مسکن در روستاها می‌توانند تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد دریافت کنند و تسهیلات مسکن برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شامل استفاده از طرح تسهیلات روستایی بوده و یا با ارائه سند از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی استفاده کنند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان اضافه کرد: متقاضیان تسهیلات تعمیر مسکن در شهرستان اردستان بسیار است اما به تازگی اعتبار تسهیلات برای تعمیر مسکن داده نشده و حدود ۵۵۰ تسهیلات تعمیر مسکن در این چند ساله اخیر پرداخت شده که درخواست داریم تسهیلات برای تعمیرات داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۷ تسهیلات ویژه ساخت مسکن برای متقاضیان در شهرستان اردستان معرفی انجام شده که تعداد ۱۷۶ تسهیلات در بانک قرارداد بسته شده همچنین حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به پروژه مسکن کریمان اردستان داده می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482455

مهمترین اخبار ایران و جهان: