نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 00:46

سپرده‌های مردم قم در بانک‌های خصوصی باید در داخل استان مصرف شود

قم- استاندار قم گفت: علیرغم همه پیگیری‌ها عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به تکالیف قانونی که در سطح ملی توافق شده بود در استان رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های خصوصی استان با اشاره به اینکه یکی از تکالیف بانک‌ها حمایت از تولید و تأمین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان است گفت: علیرغم همه پیگیری‌ها عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به تکالیف قانونی که در سطح ملی توافق شده بود در استان رضایت بخش نیست.

وی افزود: بخشی از قوانین مملکت بر تمام بخش‌های دولتی و خصوصی جاری است و همه ملزم به اجرای آن هستند.

استاندار قم تأمین نیازمندی‌های استان و حمایت از تولید را رویکرد اصلی بانک‌های استان بیان کرد و افزود: تکالیف ابلاغی بانک مرکزی در تمام بانک‌های استان باید اجرا شود و علت خودداری برخی از بانک‌های خصوصی استان در اجرای تکالیف قانونی باید مشخص شود.

وی افزود: بانک ظرفیت کم نظیری برای خدمت به مردم است که باید در قم به بهترین شکل استفاده شود.

شاهچراغی ضمن تاکید بر شفاف سازی ارقام و تسهیل شیوه تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های خصوصی در قم گفت: ما در قم از هیچ بانکی انتظار نداریم فراتر از قانون و تکالیف ابلاغی عمل کند اما گزارش‌های بانک مرکزی از عملکرد تعدادی از بانک‌های خصوصی نشان دهنده فقدان عزم و اراده جدی در پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای نظارت و مدیریت بانک‌های خصوصی استفاده می‌کنیم تا پول‌های که بانک‌های خصوصی از مردم قم جمع آوری کرده اند به میزان قانونی و در داخل استان به صورت تسهیلات پرداخت شود.

گفتنی در این جلسه تصویب شد همه بانک‌های خصوصی نسبت به عضویت در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اقدام و بصورت منظم گزارش عملکرد خود را به این کمیسیون ارجاع و تکالیف قانونی خود را که از طرف بانک مرکزی ابلاغ شده اجرا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170999

مهمترین اخبار ایران و جهان: