نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 16:03

گسترش معارف رضوی نیاز امروز جامعه است

ارومیه- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: معارفی که در خصوص ولایت از ایشان وارد شده‌ در نوع خود بی نظیر هستند لذا جامعه امروز نیاز به گسترش معارف رضوی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور امامی ظهر چهارشنبه در مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) در مسجد حاجی خان ارومیه با تبریک سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع افزود: اهل بیت (ع) به اقتضای زمان معارف را انتشار می‌دادند و امام رضا (ع) هم به اقتضای زمان خود مأمور شدند تا افق ولایت را به مردم تبیین و ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که بر امام معصوم واجب شده، تشکیل حکومت است چرا که بدون حکومت امکان اجرای احکام ممکن نیست البته در عصر ائمه مسائلی عارض می‌شد و آن واجب را به تأخیر می‌انداخت.

حجت الاسلام امامی در خصوص وضعیت زمان زندگی حضرت امام رضا (ع) گفت: مامون جزو نوابغ حاکمان بنی عباس و انسان حیله گری بود و به فکر افتاد که چگونه حکومت خود را مشروعیت ببخشد، مشروعیت جایگاه اهل بیت را از بین ببرد، دامن ائمه را به دنیا آلوده کند، علوی‌های مخالف خود را کنترل کند و جایگاه مردمی امام را از بین ببرد لذا تحرکات خود را در این راستا انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: ائمه معصومین با ایجاد شبکه وکالت با نمایندگان خود ارتباط داشتند و مأمون به این فکر بود که چگونه این شبکه وکالت را کنترل کند و محبوبیتی که امام دارد، یا از بین ببرد و یا به نفع خود مصادره کند بنابراین به فکر ولایتعهدی امام رضا (ع) افتاد تا چهره حضرت را خدشه دار کرده و با یک تیر چندین نشان بزند.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: امام رضا (ع) در مقابل این حیله‌های مأمون، آنها را یکی پس از دیگری خنثی کرد و در اولین سخنرانی خود از ولایتعهدی اجباری سخن گفت و به مردم اعلام کرد قبول ولایتعهدی صرفاً برای نجات مردم از دست طاغوت بود، همان‌گونه که حضرت یوسف برای نجات مردم از قحطی، وزارت فرعون آن عصر را پذیرفت.

وی یادآور شد: یکی از نقشه‌های مأمون برای ولایتعهدی امام رضا (ع) جدا کردن حضرت از مردم بود، اما امام (ع) با حضور در خراسان و داخل حکومت با ولایت الهی خود، با مردم ارتباطش را بیشتر کرد.

امروز ۱۱ ذیحجه و سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) و آخرین روز دهه کرامت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252811

مهمترین اخبار ایران و جهان: