نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 12:19

۲۲ پروژه در منطقه ۵ کلانشهر اصفهان بهره‌برداری شد

اصفهان- ۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان در منطقه پنج کلان‌شهر اصفهان به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین برنامه به احترام مردم اصفهان با محوریت افتتاح پروژه‌های عمرانی - فرهنگی منطقه ۵ شهرداری اصفهان شامل احداث پارکینگ زیرسطحی توحید، فرهنگسرای ادب، احداث نیروگاه خورشیدی، احداث فضای سبز (مجموعه نگین صفه)، احداث خط انتقال پساب از سپاهانشهر به صفه، احداث زمین ورزشی روباز و ۱۶ پروژه عمرانی دیگر با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان، صبح چهارشنبه برگزار شد.

امیرعباس رحمتی مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان در آئین افتتاح پارکینگ زیر سطحی خیابان توحید اظهار داشت: این پارکینگ دارای دو تونل زیرزمینی به طول ۵۴۰ متر و عرض ۱۱ متر بوده و ۳۷۲ پارکینگ است.

وی با اشاره به اینکه این پارکینگ از استانداردهای نظارتی برخوردار بوده و به ۸۰ دوربین نظارتی و آتش نشانی خودکار مجهز است، خاطرنشان کرد: برای احداث پارکینگ زیر سطحی توحید بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: یکی از مهمترین اقدامات در این پروژه حفظ فضای سبز میانی خیابان توحید در این پروژه است که از قطع بسیاری درختان جلوگیری و سبب شد این پارکینگ بدون آسیب به محیط زیست احداث شود.

همچنین ساختمان فرهنگسرای ادب در خیابان حسین آباد شهر اصفهان با هزینه بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان افتتاح شد. این فرهنگ سرا به مساحت ۳۵۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده است.

در این آئین حسین کارگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای سیاست محله‌محوری در محله‌های وحید و دُنارت در این منطقه، اظهار داشت: ساماندهی مادی‌ها، پیاده‌روسازی و آزادسازی گلوگاه‌ها در این دو محله در دستور کار قرار گرفت که تا حدی پیش رفت اما با ممانعت مردم روبه رو شدیم.

۲۲ پروژه در منطقه ۵ کلانشهر اصفهان بهره‌برداری شد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان برای آزادسازی گلوگاه‌ها اختصاص داده شده بود، خاطرنشان کرد: اعتبارات آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه امسال به ۳۸ میلیارد تومان افزایش یافته و امید است این مهم در ۲ محله منطقه پنج اتفاق افتد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای پیاده رو سازی و همسطح سازی معابر و سپاهان شهر اختصاص داده شد، به احداث و بهره‌برداری از فرهنگسرای ادب و پارکینگ زیر سطحی توحید اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات شهری ساخت تصفیه خانه پساب سپاهان شهر به اتمام رسیده و از روز گذشته انتقال پساب سپاهان‌شهر به مجموعه فرهنگی پارک صفه و مناطق همجوار ۶ و ۱۳ برای آبیاری فضای سبز آغاز شده است.

همچنین محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آئین با بیان اینکه مدیریت شهری پروژه‌های بسیار وسیعی برای این کلان‌شهر در سال ۱۴۰۲ پیش بینی کرده، اظهار داشت: امید است برنامه امروز طلیعه خوبی برای پروژه‌های سال جاری باشد.‌

وی با اشاره به اینکه بازگشایی گره‌های ترافیکی منطقه پنج از جمله در بولوار ارتش شهر اصفهان نیازمند اهتمام ویژه است، افزود: طبق تبصره بند ۶ بودجه ۱۴۰۲ شهرداری برای امور اولیه خود ۲ ماه و نیم فرصت دارد؛ باید توجه داشت که پروژه‌های زیادی که مردم ساختند و رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد لازم است در یک زمان محدود بررسی و مشکل این پروژه‌ها حل شود و بابت آن درآمدی به شهرداری برسد و این درآمدها برای پروژه‌های حمل و نقل هزینه شود.

نورصالحی با بیان اینکه امسال بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل شهری اعتبار تخصیص یافته است، افزود: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری می‌تواند با تدبیر نسبت به بازگشایی گره‌های ترافیکی اقدام کند.

به گزارش مهر، در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی- فرهنگی منطقه پنج شهرداری اصفهان که همزمان با سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر برگزار شد، شماری از خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی تجلیل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235099

مهمترین اخبار ایران و جهان: