نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 10:51

آغاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از آغاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در استان گلستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه اولین متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی در کشور در استان گلستان و در شهرستان آق قلا به بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی معرفی شده است اظهار کرد: سهم استان گلستان در طرح نهضت ملی مسکن روستایی سالانه 7 هزار واحد است که با پیگیری‌های صورت گرفته این سهمیه امسال به ۱۲ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است گفت: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

 مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که در سنوات قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

حسینی تاکید کرد: امسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تامین اعتبار شده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622660

مهمترین اخبار ایران و جهان: