نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 13:22

پیش بینی نفت 88 دلاری برای سال 2023 توسط بانک جهانی

بانک جهانی در آخرین گزارش خود که شب گذشته منتشر شد، پیش بینی کرده است که متوسط قیمت نفت برای سال 2023 برابر با 88 دلار در هر بشکه خواهد بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، بانک جهانی در گزارش اخیر خود که شب گذشته منتشر شد، پیش‌بینی کرده است که متوسط قیمت نفت در سال 2023 به بشکه‌ای 88 دلار خواهد رسید.

این بانک متوسط قیمت نفت برای سال‌ آینده را هم 80 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است.

در این گزارش آمده است: در ماه‌های آینده قیمت انرژی بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی برای سال 2023 خواهد بود و برای زغال‌سنگ انتظار روند افزایشی قیمت را داریم.

قیمت نفت هم بر اساس پیش‌بینی‌ها متعادل‌تر خواهد شد و به متوسط 88 دلار در هر بشکه خواهد رسید که 4 دلار کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

بانک جهانی می‌گوید: دلیل افت 4 دلاری قیمت نفت برای سال 2023 در گزارش جدید کاهش رشد اقتصاد جهانی و ضعیف شدن تقاضای نفت در سال 2023 به خصوص در اروپا است.

این بانک پیش‌بینی کرده که صادرات نفت روسیه نیز در سال 2023 به خاطر اعمال تحریم‌‌‌‌‌های بیش‌تر از سوی اروپا که از ماه دسامبر سال 2022 برای نفت خام این کشور آغاز شده و قرار است از ماه فوریه فرآورده‌های نفتی نیز به این تحریم‌ها افزوده شود، کاهش خواهد یافت.

بانک جهانی همچنین اعلام کرده با کنار گذاشتن پیش‌بینی کاهش تولید نفت روسیه، اما شاهد بالا رفتن عرضه نفت به بازار جهانی به خصوص از سوی آمریکا خواهیم بود و این در حالی است که انتظار می‌رود گروه اوپک پلاس پایبند توافق خود برای عرضه نفت به بازار جهانی بماند.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
شناسه خبر: 970216

مهمترین اخبار ایران و جهان: