نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 12:31

کمک 200 میلیون یورویی بانک توسعه اروپا به آسیای مرکزی

بانک اروپایی بازسازی و توسعه در نظر دارد تا 200 میلیون یورو در زمینه آموزش جوانان آسیای مرکزی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک اروپایی بازسازی و توسعه برنامه‌ای با نام «جوانان در تجارت» آغاز کرده است که تخصیص 200 میلیون یورو برای کارآفرینان جوان در منطقه آسیای مرکزی را پیش‌بینی می‌کند.

این برنامه با هدف دسترسی بهتر به امور مالی و آموزش‌های مرتبط برای کارآفرینان جوان در منطقه آسیای مرکزی، که حدود یک سوم جمعیت آن را جوانان از 18 تا 34 ساله تشکیل ‌می‌دهند، طراحی شده است.

حداکثر 20 موسسه مالی شریک از آسیای مرکزی و مغولستان در این پروژه شرکت خواهند کرد که برای وام‌های بعدی تامین مالی خواهند شد.

سرمایه‌گذاری‌های بانک اروپایی بازسازی و توسعه با بسته‌ای تا سقف 30 میلیون یورو کمک‌های بلاعوض و کمک‌ مالی مشترک برای تشویق به وام‌دهی و کارآفرینی جوانان اقدام خواهد کرد.

بر اساس تحقیقات بانک اروپایی بازسازی و توسعه حدود 47 درصد از کل مشاغل کوچک و متوسط با جوانان تا سن 35 ساله مرتبط است. با این حال، بسیاری از آنها به فرصت‌های اقتصادی برابر دسترسی ندارند. تنها 10 درصد از جوانان منطقه به آموزش‌های لازم و تجربه حرفه‌ای دسترسی دارند.

بانک اروپایی بازسازی و توسعه سرمایه‌گذار نهادی پیشرو در آسیای مرکزی است که تا به امروز در چارچوب بیش از هزار پروژه حدود 19 میلیون یورو ارائه کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605460

مهمترین اخبار ایران و جهان: