نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 16:55

عملیات اجرایی ۲۳۳ واحد مسکن روستاهای حاشیه شهر مشهد آغاز شد

مشهد ـ عملیات اجرایی ساخت٢٣٣ واحد مسکن محرومین خیرساز با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای اسماعیل آباد، چاهشک و فیانی مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومان در روستای اسماعیل آباد مشهد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شبکه خیرین مسکن‌ساز در سراسر کشور و مراکز استان‌ها شکل گرفته و به ثبت قانونی رسیده است و هیأت امنایی تحت عنوان هیأت امنای مسکن محرومین حساب صد فعال است که خیرین با سیاست‌گذاری همین هیأت امنا فعال هستند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون خیرین توانسته‌اند ٢١ هزار مسکن محرومین در سراسر کشور بسازند تا این واحدها در اختیار کسانی که سرپناه ندارند قرار بگیرد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همه توان خود را پای کار آورده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌ها که مسئولیت اجتماعی در بحث تأمین مسکن محرومان را دارند، کاری انجام دهد.

روحانی‌نژاد درباره آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومین در استان گفت: امروز توفیق داشتیم در خراسان رضوی و در روستای اسماعیل آباد مشهد کلنگ ساخت ٢٣٣ واحد مسکن محرومان را با کمک خیرین به زمین بزنیم و امیدواریم به زودی زود شاهد ساخت این واحدها و واگذاری آنها به محرمان باشیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد باید بتوانیم مسکن روستایی بیشتری را بهسازی و نوسازی کنیم تا در بلایای طبیعی شاهد خسارات جانی و مالی کمتری در روستاها باشیم و در سال ١۴٠١ سیل و زلزله در کشور موجب آسیب به خانه‌های روستایی شده است که بنیاد مسکن بازسازی ۶٠ هزار واحد را در ٢٢ نقطه کشور در دست دارد.

پرداخت ١٩ هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات مسکن روستایی

وی ضمن ارائه آمار واحدهای بهسازی و نوسازی شده در روستاهای کشور در ادامه افزود: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بالغ بر ٢میلیون و ۷۰۰ هزار واحد روستایی را از ۵میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی و نوسازی کرده است و طی سال جاری ٢٠٠میلیون تومان تسهیلات را دولت پرداخت کرده است که ١٩هزار و ۵۰۰ مورد از این تسهیلات مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

روحانی نژاد تشریح کرد: بنیاد مسکن منهای کمک محرومین ٧٠هزار واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در دست ساخت دارد که در راستای ارائه خدمات به محرومان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066560

مهمترین اخبار ایران و جهان: