نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:45

ساخت نیروگاه خورشیدی در قرقیزستان با همکاری امارات

در دیدار وزیر انرژی قرقیزستان و نمایندگان شرکت مصدر امارات، اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 200 مگاوات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «طلعت بیک ابراهیم‌اف» وزیر انرژی قرقیزستان با نمایندگان شرکت «انرژی آینده ابو ظبی – مصدر» (PJSC)  و « محمد اسد طاهر» مدیر ارشد توسعه و سرمایه گذاری و «کمالیف دیاس» مدیر توسعه و سرمایه گذاری در این وزارتخانه دیدار کرد.

هدف اصلی از دیدار بررسی اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 200 مگاوات با همکاری این وزارتخانه و شرکت مصدر بر اساس توافقنامه منعقد شده قبلی است.

علاوه بر این، کار نقشه برداری استقرار یک ایستگاه خورشیدی در مناطق ایسیک کول، جلال آباد و نارین تحت این پروژه در نظر گرفته شده است.

در نتیجه این دیدار نمایندگان این شرکت تصمیم گرفتند در اواسط می سال جاری برای بررسی پارامترهای فنی پروژه از قرقیزستان بازدید کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این به عنوان بخشی از سفر کاری وزیر انرژی قرقیزستان به ابوظبی سندی با شرکت سرمایه‌گذاری مصدر متعلق به این دولت مبنی بر ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 200 مگاوات امضا شد.

این شرکت بر اساس قرارداد منعقد شده به مدت 4 ماه تحقیق و بررسی می‌کند، سپس در ماه ژوئن اجرای ساخت ایستگاه آغاز می‌شود.  

شرکت مصدر 180 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری خواهد کرد و قرار است این ایستگاه در سال 2025 به بهره برداری برسد.

مصدر که با نام شرکت انرژی آینده ابوظبی نیز شناخته می‌شود، شرکت دولتی انرژی‌های تجدیدپذیر امارات متحده عربی است که در پایتخت ابوظبی مستقر است و یکی از زیرمجموعه‌های شرکت توسعه موبادالا است که توسط امارات در سال 2006 تاسیس شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204560

مهمترین اخبار ایران و جهان: