نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 13:49

شکوه حضور مردم آذربایحان غربی در روز قدس/همه آمده بودند

ارومیه- امروز مردم قومیت های مختلف همپای مردم و مسئولان روزه دار آذربایجان غربی با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس ثابت کردند حمایت از فلسطین فصل مشترک تمام آزادی‌خواهان است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سکینه اسمی- راهپیمایی با شکوه روز قدس در ارومیه با حضور گسترده مردم روزه دار و همیشه در صحنه آذربایجان غربی از میدان ولایت فقیه به سمت مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

با وجود اینکه آغاز راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام شده بود اما از اولین ساعات امروز جمعه خیابان‌های محل تجمعی منتهی به مکان راهپیمایی مملو از جمعیت بود، پیر و جوان، زن و مرد در کنار حضور و استقبال گسترده اقلیت‌های دینی آمده بودند تا بار دیگر ثابت کنند ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند.

همچنین امروز همزمان با روز قدس مردم روزه دار در ارومیه و ۱۷ شهرستان استان با آغاز حرکت به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه طنین مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر داده و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و همدردی با ملت فلسطین خواستار توجه همه دولت‌های مسلمان و ملت‌های آزاده جهان به موضوع فلسطین اشغالی شدند.

آری امروز مردم همیشه در صحنه آذربایجان غربی و ارومیه یکدل و هم صدا با طنین فریادهای انزجار آکنده از خشم و نفرت آمده‌اند تا بگویند حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دنیا مسئله اول این ملت بوده و خواهند بود آمده‌اند تا اعلام کنند روز قدس روز هراس اسرائیل است.

با وجود اینکه هوای برخی از شهرهای استان سرد بود اما هر لحظه به خیل جمعیت روزه دار حاضر در راهپیمایی افزوده شد و حضور زنان به همراه کودکان جلوه خاصی به راهپیمایی امروز بخشید.

مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی آذربایجان غربی امروز در لبیک به فرامین معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و اعلام انزجار خود از حملات ددمنشانه و نسل کشی اسرائیل غاصب در فلسطین اشغالی همزمان با سراسر کشور، تکبیرهای الله اکبر خود را سر داده و با سر دادن شعارهایی حمایت و همدردی خود را با مادران و کودکان غزه اعلام کردند.

شکوه حضور مردم آذربایحان غربی در روز قدس/همه آمده بودند

روز قدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است

یکی از شهروندان سنی ارومیه که به همراه خانواده اش در راهپیمایی روز قدس حضور دارد به خبرنگار مهر می‌گوید: روز قدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است و شرکت در راهپیمایی امروز وظیفه شرعی تمام مردم و مسلمانان است.

اسکندر معروفی با بیان اینکه به همراه خانواده ام در راهپیمایی امروز شرکت کرده‌ام تا ثابت کنم اتحاد مسلمانان به خصوص شیعه و سنی همچون مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهد بود ادامه می‌دهد: سالهاست شاهد به خاک و خون کشیدن فلسطین عزیز و کشتار بی گناه مردم بی دفاع این کشور در برابر رژیم غاصب اسرائیل هستیم و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام انزجار از رژیم غاصب اسرائیل است به دنیا ثابت می‌کند مردم فلسطین تنها نیستند.

وی با تاکید بر اینکه برپایی راهپیمایی با شکوه روز قدس موجب ترس و واهمه اسرائیل غاصب و در رأس آن آمریکای جنایتکار می‌شود می‌گوید: اتحاد، انسجام و همبستگی ملی و نیز مسلمانان مهمترین پیام راهپیمایی امروز به استکبار جهانی است.

شکوه حضور مردم آذربایحان غربی در روز قدس/همه آمده بودند

کشتار کودکان و زنان بی گناه فلسطین نشان دهنده عجز و ناتوانی رژیم غاصب اسرائیل است

سراغ یکی از بانوان حاضر در راهپیمایی باشکوه ارومیه می‌روم از وی در خصوص علت حضور و مهمترین پیام راهپیمایی امروز روز قدس که می پرسم می‌گوید: حضور در راهپیمایی امروز کمتر کاری است که در حمایت از زنان و کودکان و نیز مردم بی دفاع فلسطین است که می‌توانم انجام دهم.

زهرا علیزاده با اشاره به اینکه امام راحل با اعلام روز جهانی قدس مسئله فلسطین را احیا کرد ادامه می‌دهد: امروز با توجه به کشتار خونین مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، سوریه و سایر کشورها به اهمیت این نامگذاری پی می بریم چرا که دفاع از مردم فلسطین دفاع از اسلام و همبستگی ملت مسلمان جهان است.

وی با اشاره به کشتار مردم به خصوص زنان و کودکان در فلسطین، سوریه، لبنان و سایر کشورهای منطقه می‌افزاید: همین کشتار نشان دهنده عجز و ناتوانی رژیم غاصب اسرائیل است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ ذلتی چشم پوشی نمی‌کند.

علیزاده حضور میلیونی مردم ایران و دنیا در راهپیمایی روز قدس را روز شکست و هراس رژیم غاصب اسرائیل و استکبار جهانی عنوان کرده و می‌افزاید: استقبال گسترده امسال راهپیمایی روز قدس نشان دهنده جدید بیعت با آرمان‌های استکبارستیز امام راحل و لبیک‌گویی به منویات رهبر معظم انقلاب آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است.

شکوه حضور مردم آذربایحان غربی در روز قدس/همه آمده بودند

حمایت از فلسطین و مردم مظلوم وظیفه هر انسان آزاد اندیشی است

در میان جمعیت مردم دنبال هموطنان آشوری و یا ارمنی می‌گردم به گروهی سه نفره می‌رسم که با در دست داشتن عکسی از مسجد الاقصی فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند می‌خواهم که مصاحبه کوتاهی در خصوص علت حضور و پیام راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

آندرانیک عزیزیان با بیان اینکه روز قدس تنها متعلق به مسلمان نبوده بلکه به همه مردم آزاداندیش جهان تعلق دارد می‌گوید: ما نیز همچون سال‌های گذشته، همپای دیگر هموطنان حقجوی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری گسترده و یکپارچه داریم تا فریاد ضد صهیونیستی خود را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده اتحاد و یکدلی مردم ایران به دنیاست می‌افزاید: حمایت از مسلمانان ستمدیده فلسطین که تحت سیطره ظلم و ستم رژیم غاصب مانند اسرائیل و استکبار جهانی در رأس آمریکا قرار گرفته‌اند بر هر فرد و انسان آزاد اندیشی واجب است.

وی ضمن اعلام آمادگی انزجار از جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم فلسطین، سوریه و نیز زنان و کودکان بی دفاع گفت: شعار مرگ بر اسرائیل شعار تمام ملت‌های آزاداندیش جهان است که امیدوارم روزی شاهد تحقق آن باشیم.

چشم که می‌چرخانی خیابان‌های شهر مملو از جمعیت روزه داری است که آمده‌اند تا ضمن لبیک به فرامین مقام معظم رهبری خشم و نفرت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام و مشت‌های گره کرده به همراه فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند.

دوباره به میان جمعیت حاضر در راهپیمایی می‌روم هر کس به طریقی آمده است تا ضمن لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از مردم مظلوم فلسطین خشم و نفرت خود را از رژیم اسرائیل نشان دهند.

مردم شیعه و سنی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی با بالا بردن شعارها و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی خواستار بیداری مجامع بین المللی در مقابله با رژیم جعلی اسرائیل شده و از ملت‌های آزاده و مسلمان خواستند بیش از گذشته ندای مظلومیت مردم فلسطین را از عزه و کرانه باختری که اسیر و محصور سیاست‌های رژیم اسرائیل و حاکمان مرتجع منطقه شده‌اند را بشنوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147516

مهمترین اخبار ایران و جهان: